Annons:
Etikett13-lag-moral-och-etik
Läst 1381 ggr
KarinWarnmark
8/31/11, 8:28 PM

Kontakta vid bildstöld

Skulle mejlat iväg en faktura på ännu en bildstöld på hästnet.se men insåg att de måste ha ändrat om sidan då man endast kan kontakta försäljaren via "formuläret" och inte mejla direkt som man kunde förut…

Hur gör man nu? Någon som har fått "tänka om" och kontakta försäljaren på något annat vis? Skicka fakturan + en utskrift av annonsen via brev istället?

Tacksam för svar :)

//Karin
warnmark.blogg.se

Annons:
Mari
8/31/11, 11:05 PM
#1

Jag skulle ha mailat ändå och lagt ut fakturan som en pdf på min hemsida och på så sätt länkat in fakturan i själva mailet. Att de alltså får klicka på länken för att se fakturan.

Kanske skriva klart och tydligt att fakturan finns på följande länk bla bla bla och sen så kanske de svarar, då kan man skicka fakturan igen som en bifogad fil :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annette
2/1/15, 12:57 PM
#2

Gammal tråd, men jag har en fråga.

Jag hittar ofta mina foton med min logga på andras hemsidor och forum. De har tagits från min hemsida utan att vederbörande frågat om lov. Räknas det som bildstöld trots att min logga finns på fotot?

event-bilder
2/1/15, 2:07 PM
#3

ja det är alltid bild stöld om de använder den på ett forum eller på annat sätt som inte kan räknas som strikt privat användning.

// Mathias Eriksson Event-bilder.se

Upp till toppen
Annons: