Annons:
Etikett04-kritik-hästsport
Läst 1629 ggr
[III]
10/26/12, 11:04 PM

Hård Krtitk!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sätt gärna kritik på denna bild.

Den är tagen någon gång i vår med min Barndomsvän & hennes halvblod.

Jag ska ta mig an en Höst- Fotografering och vill gärna ha bra kritik på denna, som gör att jag kan utvecklas mer för kommande fotografering.

Annons:
diesel92
10/27/12, 9:26 AM
#1

det är lite för ljus för min smak och ger mig inget höstigt uttryck. Både tjejens tröja, hästen bläs och bakgrund är alldeles för vit och "fräter" nästan sönder.

Hade haft lite mera färger. Det enda som ger mig höstfärg nu är träden till vänster där man kan ana lite färger.

[Willuer]
10/28/12, 10:53 AM
#2

#1 Hon skrev ju ändå att det var fotad i våras, så en höstbild är det nog inte :P

diesel92
10/29/12, 8:45 AM
#3

2#. ha xD Oj miss :P Sorry :P Men hade ändå viljat ha mer färger :)

[Senyera]
10/29/12, 9:06 AM
#4

Jag tycker att det är en vacker stilren bild, ett bra porträtt. Dock håller jag med ovanstående i att den är tråkig i färgerna. Tycker ändå att du lyckats få den ljus utan att den blivit för överexponerad. Bra jobbat!

NiklasHjelm
10/29/12, 6:21 PM
#5

Du har tagit bilden i en lite för svår miljö. Exponeringen på motivet är iaf 1-2 steg ljusare än bakgrunden vilket gör att detaljerna i träder försvinner. Komponeringsmässigt är det lite för rakt på. "Hej här är vi". Jag hade regisserat mer och fått ekipaget att göra något tillsammans som visar på samspelet mellan häst och ryttare.

-----------------------------------------------------

http://www.niklashjelm.se

Nya bilder varje måndag, följ mig gärna på Facebook.

http://www.facebook.com/fotografniklashjelm

[III]
11/7/12, 5:21 PM
#6

Ja, detta var en av mina försat porträtt fotograferingar. Ska jobba på det.

Annons:
[hejhejhej!]
12/10/14, 4:31 PM
#7

Älskar det dimmiga/lite gråa filtret, passar toppen till bilden, supersnyggt

[hejhejhej!]
12/10/14, 4:31 PM
#8

Hon borde dock ha tagit av sig jackan, förstör myckdt

Upp till toppen
Annons: