Annons:
Etikett16-efterbehandling
Läst 1791 ggr
FotoAlle
2013-02-26 14:47

Före/Efter 2013

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittar ingen före/efter tråd nyare än 2009, och det har ju hänt en del både på kamera och redigeringsfronten sen dess…

Jag vill gärna se prov på före/efter-bilder, både standardredigering och mer kreativ redigering. 

Börjar själv.

Annons:
Emlielki
2013-02-26 21:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bilden är fotograferad i Söndags och föreställer Califa, en 6 årig Andalusier/lusitano.
Bara en basic redigering :)

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

FotoAlle
2013-02-26 23:45
#2

Bra jobbat, snö och strålande sol är bland det värsta som finns, särskilt om man inte har nån reflexskärm och/eller extern blixt.

Emlielki
2013-02-27 00:48
#3

#2 Tack :D Jo, det var en pina. Men lyckligtvis var hästen tillräckligt ljus för att kontrasten inte skulle bli extrem :D Som du ser finns det fortfarande mycket detaljer i det vita som jag lyckades få fram i redigeringen ^^

Jag vet inte om jag missförstod syftet i tråden.. Är det som en Hot or not tråd där man ska ge kritik osv, eller är det valfritt?

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

suchthefool
2013-02-27 13:47
#4

Vilken rolig tråd! Kommer nog posta nåt ikväll :)

/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus

Besök gärna min blogg eller facebooksida!

suchthefool
2013-02-27 16:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag är inte helt hundra nöjd med efterbilden, jag var lat här och har inte orkat räta upp den ordentligt samt att färgerna känns lite knas. Men så sitter jag inte på kalibrerad skärm heller… men, jag ville mest komma med bidrag här om hur min redigering kan se ut! :)

/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus

Besök gärna min blogg eller facebooksida!

FotoAlle
2013-02-27 21:00
#6

#3 - nej, nej, det är inte alls som Hot or Not, jag tyckte bara spontant att det var bra jobbat efter förhållandena. Så man behöver inte alls ge kritik för att kunna posta.

Annons:
Ponnyn_
2013-02-28 12:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Fotade denhär på en tävling i somras, på uppvärmningen. Jag kunde ha tagit bort staketet i bakgrunden också, men jag orkade inte riktigt, hehe. Det är i övrigt min andra kloning, min första stora (:

Metinia
2013-03-02 15:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag sitter just nu och redigerar lite bilder som jag tog häromdagen. Så här har jag redigerat ena bilden (har ej beskurit än). De flesta redigeringarna är gjorda i Camera Raw-tillägget till Photoshop, därefter lite kloning i bakgrunden gjord. 🙂

Loviisaa
2013-03-02 22:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Kanske inte världs nöjd med bilden. Men den blev så mycket bättre efter jag hade redigerat den. :D

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

event-bilder
2013-03-03 18:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Laddar väl upp min första bild här på forumet. Får se vad ni säger. 

Detta är från en snabb vända med kameran. Väldigt fort taget och sedan redigerat då ägaren önskade en svartvit bild.

// Mathias Eriksson Event-bilder.se

Upp till toppen
Annons: