Annons:
Etikett08-analyser-och-diskussioner
Läst 909 ggr
Anna
2013-08-16 13:48

Hur hanterar ni kritik?

Som fotograf exponeras man ofta för olika sorters kritik. Hur hanterar ni den? Tycker ni det är jobbigt att få negativa kommentarer? Berätta!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
Jessicahagstrom94
2013-08-22 22:29
#1

Om jag är nöjd med en bild och någon sitter och säger att den är dålig pga det, det och det så blir jag irriterad.

Är det däremot en bild som jag själv är osäker på så blir jag glad av att få tips och idéer.

Juicy
2013-08-23 15:20
#2

Så länge den är konstruktiv tar jag åt mig och reflekterar över den. Är den inte det rör kritiken mig inte om ryggen och således inget jag bryr mig om. 

Tror att vi som kreatörer, oberoende inom vilket område, har nytta av det i vanliga livet också. Bedöms ens alster frekvent har man genom det lärt sig att hantera kritik och samtidigt filtrera den.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Odd
2013-08-23 15:44
#3

Samma som #2

Blir mer irriterad när man ber om kritik och folk bara säger "Ser jätte bra ut" än om någon skulle klaga på allting xD

Visst är det trevligt att folk tycker att ens bilder är fina, men jag tycker kritik kan gå åt båda hållen. Om man tycker den ser bra ut hade det varit bra att höra vad det är på just den bilden som folk tycker om. Då kan man använda sig av det i framtiden på samma sätt som man använder negativ kritik.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Upp till toppen
Annons: