Annons:
Etikett18-medlemmarnas-hemsidor
Läst 968 ggr
Ridtravartjej
10/5/13, 8:54 AM

Första intrycket fotosida?

Har precis gjort en ny hemsida/blogg där jag kommer ha alla mina bilder och sådant. Och jag undrar vad ni tycker om första intrycket? Är den tråkigt, skulle jag kunna ändra något? Helhetsintrycket? Www.ericadruggefotografi.weebly.com

Annons:
Mari
10/5/13, 11:10 AM
#1

Det första jag känner när jag kommer in är att det inte är något som lockar mig att klicka vidare. 

Byt ut så du har två olika bilder på första sidan och inte två av samma bild. Kanske en bättre bild där hästen tittar in mot oss betraktare istället för bort? Kanske en färgbild för att väcka liv i första sidan? 

Knappen för att maila dig, den gillar jag inte för klickar man där måste man ha något externt program som hanterar mailen, bättre du skriver ut din mailadress så man ändå kan få tag på dig om man som mig ej använder något program :-) Kikar jag uppe i högra hörnet så har du även där mailuppgifter så det blir lite som kaka på kaka (lika som de lika bilderna på första sidan) 

Jag tycker du har en del bra bilder i din portfolio, dock är småbilderna pixliga och de stora tar lång tid att ladda upp när man ska bläddra - kanske du kan förminska dem? Eller så är det visningsprogrammet som inte fungerar så bra.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Ridtravartjej
10/5/13, 12:20 PM
#2

#1 okej får fixa de :)

FotoAlle
10/6/13, 11:10 PM
#3

De kategorier som du inte har några bilder i - ta bort dem tills du har bilder att visa där.

Artylay
10/7/13, 5:00 PM
#4

Ett tips är att inte ha så många bilder från samma fotograferingstillfälle. Det får dig att verka begränsad och mindre erfaren :P

Mvh
Rebecca Frödén

Ridtravartjej
10/7/13, 7:30 PM
#5

#4 - Okej tack, har tyvärr inte så många bilder just nu men ska fixa mer :D

Upp till toppen
Annons: