Annons:
Etikett06-kritik-övrigt
Läst 2230 ggr
BamsePower
2014-04-11 22:28

Kritik - Prickig ponny

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle gärna få kritik över dessa oredigerade bilder! Ska komma upp 5 bilder! :3

Annons:
BamsePower
2014-04-11 22:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

2

BamsePower
2014-04-11 22:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

3

BamsePower
2014-04-11 22:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

4

BamsePower
2014-04-11 22:35
#4

*bild borttagen, max antal tillåtna bilder per kritiktråd är 4*

MatildaSjöberg
2014-04-15 02:24
#5

Söt ponny! Tyvärr tråkiga bakgrunder, försök fota när bakgrunderna är bättre! Även lite mörka och ocentrerade. Känns inte som skärpan sitter som den skall riktigt. Men träna på och du kommer lära dig! 😃

BamsePower
2014-04-21 20:58
#6

#5 jag har varit i hagar helt enkelt. inte alltid velat chansa då det är en pigg dam. men bilderna är faktiskt oredigerade. med redigering så hade det nog blivit mycket bättre!

Annons:
Anna
2014-04-21 21:24
#7

#0 Härligt ögonblick, solen lyser fint i hästens man! Du har däremot inte fångat hästen i ett särskilt smickrande ögonblick, försök tänka på vilken vinkel som funkar bäst med den del av steget du väljer att fånga. Här ser hästen framtung, oproportionerlig och spänd ut. Som sagt, ingen jättekul bakgrund heller men det är ofta svårt att göra något åt. I det här fallet hade du kunnat zooma in eller gå närmare för att få mindre bakgrund och mer häst i bilden.

#1 Fint uttryck! Hästen ser uppmärksam ut och du verkar ha fångat hans/hennes personlighet väl, vilket är ett stort plus. Eftersom hästen inte är så hög hade du kunnat gå ner lite på knä/huk för att vara på samma nivå som hästen - som du fotat nu har du varit lite ovan hästen vilket ger ett mer ogenomtänkt intryck. Här tycker jag bakgrunden är helt ok, men du hade kunnat ställa hästen ett par meter längre ifrån väggen så hade den blivit suddigare och hästen hade stått ut mer.

#2 Fint fångat, härligt kvällsljus. Ekipaget är inte optimalt uppställda med tanke på solens placering - ponnyn skuggar tjejen och även ena frambenet hamnar i skugga. Hade du bytt plats på tjej och ponny hade ljuset antagligen blivit mer smickrande för dem båda. Här har du ju en fin bakgrund, men jag hade nog zoomat eller gått närmare ekipaget även här för att få en starkare bild rent kompositionsmässigt, med mer effekt och dynamik.

#3 Här tycker jag att ljuset är väldigt tråkigt, hästen försvinner nästan helt in i den röriga bakgrunden. Jobba på att fånga en bättre del av steget där hästen sträcker ut traven och ser mer graciös ut, vi har en bra och läsvärd artikel om just detta, läs den gärna! Det här är nog en bild jag hade raderat direkt i kameran, tyvärr. Men kämpa på! :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

MatildaSjöberg
2014-04-22 12:12
#8

#6 Du bad om kritik och fick det. Och min kritik är valet av bakgrund. Du kan inte ta ut henne i träns och ta en medhjälpare med dig? 😃

BamsePower
2014-04-24 12:25
#9

#8 oftast är jag helt själv då inte många kan ta sig till mig som jag faktiskt litar på att hantera hästen

#7 ang #2. Det var en ögonblicks bild då det inte var meningen alls egentligen att hon skulle göra så utan hon bara gjorde det. Hade jag kunnat haft annan vinkel när det hände hade jag självklart gjort det. Men man tar tillfället i akt när det kommer då denna ponnyn inte ska stegra annars då hon ska ridas av mindre barn :) 

Men tack båda för kritiken :)

MatildaSjöberg
2014-04-24 22:22
#10

Den var IAF sjukt söt 😇

BamsePower
2014-04-25 12:29
#11

#10 ja hon är det. är lycklig att jag får ta hand om henne

Upp till toppen
Annons: