Annons:
Etikett15-bildhantering
Läst 706 ggr
Anna
4/30/14, 12:55 PM

Säkerhetskopierar du?

Säkerhetskopierar du dina bilder?

Följdfrågor: Hur många kopior har du? Har du någonsin varit med om att du förlorat bilder?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
Anna
4/30/14, 1:04 PM
#1

Ja, jag säkerhetskopierar. Jag förvarar alla bilder dels på min iMacs inbyggda hårddisk, dels på en extern WD-hårddisk som jag förvarar i en byrålåda (dvs jag har den inte inkopplad förutom när jag använder den). Jag skulle gärna köpa en extern till, bara för att vara ännu säkrare. 🙂 Jag har aldrig varit med om att en hårddisk kraschat för mig eller liknande, men tar hellre det säkra före det osäkra. Nu för tiden är hårddiskar så pass billiga att alla har råd att säkerhetskopiera!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Eklang
4/30/14, 5:53 PM
#2

Ja jag säkerhetskopierar! Efter att ha hackat min externa hårddisk x antal gånger och förlorat en massa bilder så sparar jag numera på massa olika ställen! :)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

event-bilder
4/30/14, 8:22 PM
#3

ja dubbla backup på externa diskar samt intern disk och dubbla speglade Nasar med FTP funktioner.  Nas med raid 10 på alla sidor för att vara så redundant som möjligt och tillåta att upp till 4 diskar i varje nas rasar efter som det är 8 diskar i varje. 

Samt små bilder i bildbank som ligger på hemsidan som ligger på speglade redundanta servrar.

// Mathias Eriksson Event-bilder.se

ssofia
5/1/14, 9:32 AM
#4

Jag har alltid bilder sparade på minst två ställen, i datorn och på min externa. Jag formaterar minneskorten i kameran först när jag har dem på båda ställena.

Har fått både minneskort och externa hårddiskar krashade tyvärr. Har tack och lov en vansinnigt teknisk och duktig fästman som ordnat tillbaka bilderna.

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

Upp till toppen
Annons: