Annons:
Etikett02-kritik-rörelse
Läst 380 ggr
Loviiisa
6/15/14, 7:48 PM

Kritik - Häst i kvällsljus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tillbaka efter ett långt fotouppehåll och önskar kritik på bilden nedan. Är tagen med Canon-system, hästen på bilden är en ung Quarterhingst vid namn Pinocchio Pee Wee i sin hage i kvällsljuset.

Annons:
miinaanahita
6/16/14, 12:36 AM
#1

Superfin skärpa och fint ljus, gillar hur ljuset belyser lite som en spotlight. Tycker dock att vinkeln är lite sämre. Energin i rörelsen försvinner. Hästen ser lite ihoptryckt ut. Jag hade antingen haft med benen eller kommit riktigt nära så att man såg ansträngningar i muskler, ögon, öron osv och mindre av gräset :) 

Kram!!

Loviiisa
6/16/14, 10:02 AM
#2

#1 Tack för kommentarerna! Personligen så föll jag precis för det du tyckte var "sämre" med bilden då jag hade fler med "korrekt vinkel". Håller dock med om att det varit kul att ha något exemplar med mer luft upptill och kanske framtill också. Om jag får ytterligare ett fototillfälle är det en komposition jag ska sträva efter :)

Anna
6/16/14, 10:13 AM
#3

Först och främst, jättekul att se dig igen! Det var inte igår. :)

Jag håller med #1 i det mesta. Det är ingen dålig bild, och jag förstår tanken med den, men tror att det finns bättre sätt att genomföra den på för att framhäva hästen bättre. Nu känns det lite som en bild på gräs, med en häst i bakgrunden. Om hästen istället varit i ljusfläcken som syns i gräset, så hade den dels kommit närmare kameran och inte hamnat lika mycket i skymundan, och dels fått solljus på sig och på så sätt framträtt mer ur bakgrunden. Men det är inte ju inte direkt lätt att placera hästar hur man vill hela tiden… Jag bara tänker högt. :)

Något jag gillar i bilden är hur kraftfull hästen ser ut, man ser muskler och textur i pälsen, samt man och svans som flyger i vinden. Jättefint.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Loviiisa
6/17/14, 3:47 PM
#4

#3 Tack Anna, var på tok för längesedan sist…

Och jag håller med dig framförallt angående att jag hade önskat hästen i ljusfläcken. Kommer förmodligen få ett par gånger till i sommar med samma häst och då kanske jag har turen att tajma in ögonblicket och lite bättre vinkel :) Vet ju vad jag ska placera mig nu för att täcka den delen av hagen, för just nu var det mer en oplanerad bild jag blev väldigt förtjust i.

Upp till toppen
Annons: