Annons:
Etikett17-köpråd
Läst 861 ggr
Ellen10
6/16/14, 10:14 AM

Behöver ny kameraväska!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag behöver lite hjälp. Jag har alltid haft Canons vanliga lilla kameraväska men nu när jag har köp ett Canon EF 70-200mm objektiv blir det lite jobbigt att bära runt på 2 väskor eftersom objektivet har sin egen lilla väska. Jag är ute efter en väska där allt får plats. Jag vill gärna att den är liten och smidig men ändå rymlig. Jag vill att allt på bilden jag bifogar ska få plats, och kanske en liten vattenflaska också.

//Ellen

Annons:
Anna
6/16/14, 10:16 AM
#1

Har du någon budget? :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Ellen10
6/16/14, 10:22 AM
#2

Vore bra om den inte kostar allt för mycket ;)

//Ellen

Niklas
6/16/14, 10:27 AM
#3

Titta på Think Tank Photos bältessystem. Jag har använt dem länge och är fortfarande lika imponerad av hur bra det fungerar.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Ellen10
6/16/14, 10:37 AM
#4

#3 Tror inte det är nåt för mig, vill ha en "vanlig" väska, men det såg väldigt smidigt ut!

Lowepro STEALTH REPORTER D300 AW (http://www.fotokungen.com/lowepro-stealth-reporter-d300-aw-p-1389-c-510.aspx) verkar vara en väldigt bra väska, men den är ganska dyr. Finns det något liknande fast lite billigare?

//Ellen

Anna
6/16/14, 11:00 AM
#5

Kika på Samsonite. Jag har en av deras kameraväskor, köpte den för många år sedan, och den är som ny än idag trots flitigt användande. Jag ville egentligen ha en Lowepro, men ville inte lägga så mycket pengar. Tror jag gav 300:- för min Samsonite, den rymmer två kamerahus + flera objektiv (och är samma sorts modell som den du länkar i #4). Vet inte om de har kvar den modellen idag, men som sagt, kika på deras sortiment. :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Ellen10
6/16/14, 12:01 PM
#6

#5 Hittar tyvärr ingen liknande från Samsonite. Som som var ungefär lika var mindre. Den du har måste ha utgått från sortimentet. :(

//Ellen

Annons:
Ellen10
6/16/14, 12:02 PM
#7

#5 Men man kanske kan hitta en sån som du har begagnad. Vad heter din väska? :)

//Ellen

Anna
6/16/14, 12:08 PM
#8

#6 Så synd!

Här kan du ju kolla och jämföra olika modeller och märken.

Eventuellt kan du få plats med allting i den här kanske?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Ellen10
6/16/14, 12:16 PM
#9

#8 Tack!

//Ellen

Indriz
6/17/14, 9:05 PM
#10

Crumpler har en hel del smidiga fotoväskor. Jag föredrar jackpack, speciellt de med en botten bara för kamerahus och objektiv, så att man även kan ha med laptop med mera.

https://crumpler.eu/index.cfm?seite=collections&sprache=EN&productID=8068

Minuset är att de inte är så jättebilliga.

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.

Perly
6/30/14, 8:03 PM
#11

Gillar Lowepros Flipside ryggsäckar, dock visade sig 500:an vara kolossal, finns många smarta olika väskor och ryggsäckar på deras sida

Alltid Oavsett

ssofia
7/1/14, 9:30 AM
#12

Jag har en Lowepro Flipside sport 15L AW.

Den rymmer 1 FX kamerahus med normalzoom monterat plus batterigrepp,  70-200mm, 85mm, 50mm samt ett 105mm macro. 

Sen har jag en axelremsväska från Lowepro, nowa 190 AW. Den rymmer utan problem 1 kamerahus med batterigrepp plus fyra objektiv eller tre objektiv och en blixt. Går knöla i 5 objektiv/blixt och ett kamerahus+batterigrepp men det blir väldigt tajt.

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

Upp till toppen
Annons: