Annons:
Etikett03-kritik-porträtt
Läst 377 ggr
CarolinePettersson
2014-06-28 19:43

Kritik Sto med föl

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade några mer härliga bilder bland annat den här.
Jag har automatiskt sparat bilder i 960px på största sidan för att passa min Facebook sida.

Men nu på den nya layouten här på iFokus är det någon speciell storlek som rekommenderas för bästa resultat?

Annons:
Anna
2014-06-29 11:13
#1

Jag är inte säker på om det finns någon rekommenderad bildstorlek, jag återkommer om det. :)

Jag tycker att det är en jättefin bild, bra exponerat, härlig känsla och snygg användning av förgrund och bakgrund för att skapa djup och rama in. Inget att klaga på! :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Eklang
2014-06-29 11:34
#2

Åh, jag satt precis och tittade på den här bilden på din blogg och tänkte "den här bilden gillade jag". Precis som Anna säger är den bra exponerad med djup och snygg inramning. Det enda jag skulle tycka var önskvärt är väl att stenen i förgrunden skymmer fölets ben/hovar, men det är ingenting som direkt stör bilden på något sätt :) Jättefin bild!

Emma, medarbetare på Hästfoto.

CarolinePettersson
2014-06-29 19:35
#3

Tack så mycket Anna och Emma,  har också suttit i efterhand och funderat på den där stenen, men som du Emma säger så är det inget som stör utan snarare tycker jag den leder in blicken på hästarna.  Fölet fick kämpa hårt för att få stoet att stanna, med stor tjurskallighet och vida protester så fick en härlig bildserie där denna var sista bilden.

Anna
2014-06-30 11:00
#4

Såhär säger Niklas angående bildstorlek i nya versionen:

"660 pixlar i bredd visas för bilder och filmer. Så länge som ni håller er under 5 megabyte stora filer behöver ni inte fundera över storleken på bilder."

Alltså behöver du inte fundera över hur breda bilderna är i pixlar. Kvaliteten blir den samma oavsett storlek, så länge du håller dig under 5mb per fil. :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

CarolinePettersson
2014-06-30 12:21
#5

Tack  för svaret Anna !

Upp till toppen
Annons: