Annons:
Etikett06-kritik-övrigt
Läst 776 ggr
Loviiisa
2014-08-02 06:12

Kritik - Gamla minnen i svart och vitt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Satt och kollade igenom mina riktigt gamla fotomappar och hittade två bilder jag gjorde om till svart/vitt och tycker blev intressanta. 

Har valt att gå lite utanför min vanezoon. Grundkvaliteten på bilderna lämnar lite att önska då ljusförutsättningarna var sämre vid båda tillfällen = högre iso/mer brus än önskat och lite oskärpa. På ett vis stör mig denna "inkorrekthet" rätt mycket, samtidigt tycker jag att det tillför något till bilderna.

Skulle gärna vilja ha lite konstruktiv kritik - vad är bra och sämre?

Annons:
Loviiisa
2014-08-02 06:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Brightling Park International Horse Trials.

Anna
2014-08-03 14:59
#2

Jag älskar känslan i första - och i litet format ser den så himla lovande ut (typ något jag kan tänka mig att ha på väggen). Tyvärr faller den lite i större format, även om jag inte stör mig så mycket på bruset så är det oskärpan som drar ner på betyget. Men kompositionsmässigt är den riktigt effektfull.

Andra är också bra och jag förstår tanken. Älskar kompositionen och byggnaden tillför jättemycket! Snygg himmel också, men den känns en aning för ansträngd och överbearbetad. Tror det mest är de ljusa halo-liknande partierna kring ekipage och byggnad som gör det. Dock fin textur i himlen och jag gillar bruset. :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Upp till toppen
Annons: