Annons:
Etikett09-fotoutrustning
Läst 264 ggr
Ebbzenbabbzen
2014-08-14 18:46

ny kamera eller nytt objektiv?

Jag har länge tänkt köpa en ny kamera, men efter några månaders fundering så har jag kommit fram till att det kanske är ett nytt objektiv jag letar efter! Just nu står det mellan en canon eos 650 d eller ett objektivet canon 85mm 1.8! Det är egentligen något som gör bilderna skarpare, klarare och ljusare jag letar efter, och jag börjar inse att det är objektivet som gör det!

Jag undrar bara en sak, objektivet canon 85mm 1.8, funkar det om man fotar hästar som t.ex hoppar? Blir det suddigt?

tack så mycket på förhand!

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com

Annons:
Anna
2014-08-14 18:54
#1

85/1.8 är ett riktigt bra objektiv, som absolut funkar att fota även ridsport med. Det du får tänka på är att du inte kan zooma med det, så du får istället använda fötterna. :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Ebbzenbabbzen
2014-08-14 19:00
#2

haha, ja det får jag göra!

Om man har lite tur kanske man kan köpa objektivet nu och önska sig kameran i julklapp!😃

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com

Indriz
2014-08-14 20:24
#3

Jag har bara hört bra om 85mm f1.8 objektivet. Det kan ju även med fördel användas till porträtt m.m. Men själv föredrar jag lite mer zoom för hästhoppning. Optimalt skulle jag ha 70-200mm f2.8 men nöjer mig för tillfället med lillebror objektivet f4. Ibland kommer även mitt fasta 300mm objektiv till nytta. 

Blir lite nyfiken, vad är det för kamerhus du har för tillfället?

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.

Ebbzenbabbzen
2014-08-14 21:15
#4

Mitt kamerahus är en canon eos 1100d! Jag är bara lite sugen på e lite mer avancerat kamerahus eftersom det jag har är en nybörjar kamera. 😃 Till hästhoppning har jag redan en canon 55-250 1.1/3.6 som jag verkligen ÄLSKAR!😍 Jag bara undrade om jag så att jag kan använda det till det också!😃

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com

Indriz
2014-08-14 21:21
#5

#4 Ja okej då förstår jag. Då kan jag inte annat än rekommendera 85mm f1.8. Blir nog en härlig allround lins helt enkelt :)

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.

Ebbzenbabbzen
2014-08-14 21:31
#6

ok! tack så mycket för hjälpen! Betyder verkligen mycket för mig som inte kan så mycket!😃

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: