Annons:
Etikett16-efterbehandling
Läst 807 ggr
Ebbzenbabbzen
2014-08-14 19:09

vilket program redigerar du i?

Som rubriken leder, vilket program redigerar du i? Hur mycket kostar det? Är det komplicerat? 

tack på förhand!

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com

Annons:
Indriz
2014-08-14 20:14
#1

Photoshop CS6 med camera raw plugin. Gör det mesta av arbetet i pluginen, vilket är väldigt enkelt, bara att dra i spakar. Sen kan jag ett antal knep och tricks i Photoshop också. Tycker att det hela kan vara avancerat men är man villig att lära sig en liten del i taget så är det inget problem :)
Kostar ingenting för mig då jag använder det genom min arbetsplats.

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.

MagArne
2014-08-14 20:30
#2

Motfråga. Vad har du för dator samt operativsystem?

ssofia
2014-08-15 15:53
#3

Jag arbetar i Lightroom 5 samt Photoshop CC. Mer om priser osv finns på adobe.com.

Fungerar utmärkt och jag skulle nog inte klara mig utan Lightroom faktiskt. Det har vänt hela min redigeringsvärld upp och ner. Från att ha bokstavligt talat hatat och redigera bilder (då genom Adobe Bridge) till att älska varje minut av det.. säger lite om hur fantastiskt det är!

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

[PeterWem]
2014-08-17 10:07
#4

Darktable, RawTherapee och GIMP 2.9.1. Kostade mig inte ett öre.

Darktable är som lightroom i användarvänlighet medan RawTherapee är ett tekniskt mästerverk med 1000 olika reglage. Vill man ha 200% kontroll är det det programmet som gäller, men då måste man även veta vad man vill.

I GIMP förminskar jag bilderna, tar bort dammkorn och skärper upp bilden. I senaste versionen finns det bra funktioner för detta, om än långsamma.

Upp till toppen
Annons: