Annons:
Etikett24-forumet-ifokus
Läst 1661 ggr
Anna
2014-08-22 10:21

Ny regel: Gällande att ge bort sitt arbete

Vi bakom sajten har gemensamt kommit fram till att införa en ny regel på forumet. 

  • Från och med idag är det inte tillåtet att erbjuda sina tjänster eller sina bilder gratis, varesig i trådar eller kommentarer här på forumet. 

Trådar som innehåller annonser för gratis tjänster eller produkter kommer att raderas utan förvarning.

Detta för att vi värnar om företagsamheten och om er fotografer. Att ge bort sina tjänster helt utan kostnad gynnar inte någon - varesig er själva eller de som jobbar med detta på heltid och som får kämpa hårdare och hårdare när allt fler skänker bort sina bilder. Vi vill uppmuntra er alla att våga ta betalt

Om någon har invändningar mot detta är vi öppna för en diskussion om ämnet, men vi hoppas att de flesta av er förstår och ser välmeningen i den nyinförda regeln.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

  • Redigerat 2022-05-13 10:31 av Niklas
Annons:
MatildaSjöberg
2014-08-24 00:03
#1

Jag förstår tanken bakom, men jag är lite emot detta. Vi säger att "Karin" bara vill fota någon och annonserar efter detta, hon vill öva och har inget emot att ge bilderna gratis till den som ställer upp som modell. Sen, alla här är inte fotografer eller vill ta betalt för sina bilder, det känns om de personerna isidosätts i ben sajt som är till för ALLA, proffs som amatör. Detta är en sida för diskussion, utbyte om tankar och bilder, låt det förbli det, om folk vill sälja bilder/gynna de som vill kanske detta, en forum sida, är fel ställe. :-) Detta är så klart min åsikt, nyfiken på vad andra tycker.

MatildaSjöberg
2014-08-24 00:19
#2

Så sammanfattningsvis, jag anser att iFokus är ett öppet forum för tankar/tjänster, det skall varken gynn hobbymannen eller den professionella. Vill man sälja och vara en del av den världen är ett öppet forum fel ställe att bedriva sådan verksamhet på. iFokus är till för ALLA.

Upp till toppen
Annons: