Annons:
Etikett11-företagsamhet
Läst 1109 ggr
CarolinePettersson
2014-08-24 20:09

NI som har företag !

Jag ska starta företag i Januari  och vill ha lite tips och tricks. 
Jag studerar heltid och ska ha det på sidan av,  är det flera här som har det på sidan av något annat?
Tycker ni det fungerar bra, eller är det något man ska tänka på?   Alla tips mottages :)

Annons:
Anna
2014-12-03 14:44
#1

Gammal tråd som jag missat…

Jag ska börja plugga på heltid från och med januari och kommer då driva mitt företag vid sidan om studierna. Så ännu vet jag inte riktigt hur det kommer funka, men jag ska plugga på distans så jag tror inte det kommer bli några problem då jag själv kan välja när jag behöver fokusera på studierna mer än företaget, och tvärtom. :)

Kul med eget företag! Finns det någon anledning till att du ska starta just i januari? Bara av ren nyfikenhet. 🙂

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

CarolinePettersson
2014-12-04 10:12
#2

Jag läser också på distans och jag känner att nu är det dags att ta steget vidare. Jag valde först i Januari, dels för att få lite mer kött på benen att hinna att läsa på lite hur det är att driva företag.  Sedan har jag nyligen ändrat från helfart i skolan till helfart på distans då jag precis har flyttat.  Så det har varit mycket runt omkring så därför valde jag att skjuta upp det tills Januari. 

Men  jag kommer fortfarande jobba extra som vikarie, så måste ta reda på hur det fungerar och vilken företagsform som lämpar sig bäst. Då jag vill ha företaget på sidan om studier  och annat jobb. Tanken är att under mina 2,5år kvar i skolan så ska mitt företag växa successivt, men fortfarande ingen press på att jag måste kunna försörja mig på det. :)

Anna
2014-12-04 10:21
#3

Det låter klokt, och bra. :)

När man läser på distans har man ändå ganska mycket mer frihet än om man läser på ort, så jag tror att det kommer funka bra.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

event-bilder