04. Kritik: Hästsport

Kritik: Roping

2014-09-07 22:27 #0 av: Moalinn

Andra gången jag fotograferar western och jag har helt seriöst ingen aning om hur man gör. Så om ni kanske har något att säga om dessa bilder och kanske något i allmänhet om att fotografera westerntävlingar blir jag väldigt glad!

Är mycket väl medveten om att jag har använt en för stor bländare men så är det ibland. Så om ni ser att bilderna är oskarpa så beror det på det och försök då se förbi det. och loggan är bara tillfällig.

Mvh Moalinn. | moalinnahlstrom.blogg.se
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2014-09-07 22:29 #1 av: Moalinn

Jag vet inte om man vill ha en bild när hästen är stark i galoppen eller bromsar så sanden skvätter?

Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2014-09-07 22:45 #2 av: Moalinn

Eller de kanske ska vara halvägs av hästen?

Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2014-10-31 18:01 #3 av: Moalinn

Ingen som har något att säga? Kanske inte finns någon som fotograferar western? Funderar

Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2014-11-04 15:31 #4 av: strindberg07

Jag tycker att det är riktigt fina bilder! Skrattar

Anmäl
2014-11-06 11:51 #5 av: Cocoscream

Vanligaste "bildtemat" inom roping är i stoppet, full galopp när ryttaren kastar lassot, påväg av hästen eller precis i en vändning. Personligen hatar jag dom när ryttaren är på väg av. Westernfotona ska vara där det är som mest action så att säga ;)

Anmäl
2014-11-06 17:30 #6 av: Indriz

Jag tycker de alla är riktigt snygga. Klara färger, snygga motiv och bra frysning av rörelserna. Det enda jag egentligen kommer på är att bakgrunden är störande, speciellt den stora gula mattan -- den drar mitt öga till sig varje gång. Kanske något att klona bort för en renare look. Annars mycket fint fotat! :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.