Annons:
Etikett04-kritik-hästsport
Läst 1083 ggr
Moalinn
9/7/14, 10:27 PM

Kritik: Roping

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Andra gången jag fotograferar western och jag har helt seriöst ingen aning om hur man gör. Så om ni kanske har något att säga om dessa bilder och kanske något i allmänhet om att fotografera westerntävlingar blir jag väldigt glad!

Är mycket väl medveten om att jag har använt en för stor bländare men så är det ibland. Så om ni ser att bilderna är oskarpa så beror det på det och försök då se förbi det. och loggan är bara tillfällig.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Moalinn
9/7/14, 10:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag vet inte om man vill ha en bild när hästen är stark i galoppen eller bromsar så sanden skvätter?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
9/7/14, 10:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Eller de kanske ska vara halvägs av hästen?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
10/31/14, 6:01 PM
#3

Ingen som har något att säga? Kanske inte finns någon som fotograferar western? 🤔

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

strindberg07
11/4/14, 3:31 PM
#4

Jag tycker att det är riktigt fina bilder! 😃

Cocoscream
11/6/14, 11:51 AM
#5

Vanligaste "bildtemat" inom roping är i stoppet, full galopp när ryttaren kastar lassot, påväg av hästen eller precis i en vändning. Personligen hatar jag dom när ryttaren är på väg av. Westernfotona ska vara där det är som mest action så att säga ;)

Med vänlig hälsning, Petra

Hundarna- www.paradisemittelspitz.n.nu

Hästarna- www.paradiserehab.weebly.com

Indriz
11/6/14, 5:30 PM
#6

Jag tycker de alla är riktigt snygga. Klara färger, snygga motiv och bra frysning av rörelserna. Det enda jag egentligen kommer på är att bakgrunden är störande, speciellt den stora gula mattan -- den drar mitt öga till sig varje gång. Kanske något att klona bort för en renare look. Annars mycket fint fotat! :)

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.

Annons:
Moalinn
11/6/14, 5:56 PM
#7

#4 Tack så mycket! 😃

#5 Tack för informationen! Så i princip har jag lyckats fånga de mest vanliga? Det är ju positivt förstås, även om jag kanske inte fick med när de "svingar" lassot (eller hur man nu säger). Det går ju så jäkla snabbt att man knappt hinner med haha!

#6 Tack! Ja, bakgrunden är rörig och det håller jag med om. Tyvärr inget jag kunde göra något åt på plats då "fållan" och den gula mattan kom med var jag än stod då det går så snabbt att de knappt hinner komma ut innan de är klara. Ska se om jag kan mörka ner den gula något, så den inte sticker ut så mycket. Tror inte jag lyckas klona bort den när det finns så lite att ta ifrån.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Upp till toppen
Annons: