Annons:
Etikett17-köpråd
Läst 1078 ggr
CarolinePettersson
9/15/14, 12:56 PM

surfplatta vs bärbardator

När jag fotograferar för Equipe så blir det mycket bilder och jag brukar tömma  kameran efter varje klass till en bärbardator, som är stor och klumpig och är lite seg.  

Jag har övervägt att köpa en surfplatta att ladda in bilderna till (om jag hittar en med usb uttag)    Vilken platta skulle ni rekomendera (om ni använder en? ) 

Hur brukar ni göra när ni fotograferar tävlingar?     Vad använder ni "platta" eller dator? Eller många minneskort?

Annons:
happyone
9/15/14, 1:14 PM
#1

finns adapter med minneskorts uttag som man kan köpa. Har inte sätt någon platta med usb uttag

Niklas
9/15/14, 1:24 PM
#2

Jag använder iPad med en lightning till SD-kortläsare.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

CarolinePettersson
9/16/14, 9:45 AM
#3

Jag har hittat två Plattor från windows som har "Vanligt" usb uttag, så lutar åt en sådan :)

parsley
9/17/14, 11:04 AM
#4

Min Acer Iconia har USB-uttag. Kolla minneskapaciteten på plattorna innan du köper en.

CarolinePettersson
9/17/14, 11:32 AM
#5

#4 Hur mycket minneskapacitet skulle du rekommendera att ha  på plattan?

ssofia
9/18/14, 9:11 AM
#6

Jag skulle rekommendera att köpa en ssd extern hårddisk att tömma till genom en platta. Kolla även att USBportens hastighet är tillräckligt snabb för ändamålet.
Skulle aldrig lägga in bilder på plattans hårddisk, det kommer sega ner den otroligt mycket. (I alla fall av mina erfarenheter, har en Acer Iconia)
När du sen kommer hem går överföringen från ssd-disken snabbt in i din dator.

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

Annons:
jojjehanna
9/18/14, 11:23 PM
#7

ingen fara med ipad, de klarar många bilder utan att slöa sig

CarolinePettersson
9/19/14, 11:02 PM
#8

Jag har redan en ssd extern hårddisk. Tanken är att jag bara ska tömma kameran under tävling till plattan och sedan flytta över bilderna till min stationära dator.

Upp till toppen
Annons: