Annons:
Etikett09-fotoutrustning
Läst 423 ggr
Vildhussen
10/8/14, 5:05 PM

Objektivpanik!

Hej alla grymma hästfotografer!

Jag köpte min systemkamera Canon eos 550D i maj i år. Jag har endast haft kitobjektivet till, och känner att jag tröttnat på det och tycker inte att det uppfyller mina krav överhuvud taget. Därför letar jag efter ett teleobjektiv! Fotar ibland på tävling, ibland hästarna hemma. Alltså mest utomhus men ett + hade varit om man kunde fota lite inne med det också! Har inte en jättehög budget dock tyvärr…

Har hittat ett Canon EF-s 55-250mm IS som jag funderar på för 1000kr. Någon som har erfarenhet av det? Duger det till in action bilder?

Kan någon schysst hästmänniska rekommendera ett objektiv till bra pris som de är nöjda med? (Canon) Hade varit supersnällt! Tack på förhand :)

Annons:
[PeterWem]
10/10/14, 9:47 AM
#1

Objektivet är bra, men inne blir det tajt med ljuset. Du får inte tag i ett bättre med en liten budget.

Eklang
10/10/14, 3:20 PM
#2

Objektivet är super utomhus! Inomhus är det dock inget vidare - men det funkar om det är ett ljust ridhus! :)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Winden
12/18/14, 5:01 PM
#3

jag har precis den kombinationen, den är inte alls bra på rörelse inomhus, men utomhus är den bäst! Jag tycker dock den blir bättre på att fota stilla saker. hur som helst så om man har det man ska fota på själva skärmen istället för att ''kolla igenom objektivet'' så har den en långsammare reaktion, så vill du ha fart, kolla igenom objektivet. för övrigt är den kung på att ta detaljbilder!

we need to freeze the world and keep it in our camera

Upp till toppen
Annons: