Annons:
Etikett00-allmänt
Läst 634 ggr
Eklang
2014-10-24 15:28

Vad fotar du oftast?

Som frågan lyder, vad fotar du oftast när du tar med dig kameran och knäpper bilder. Du får gärna svara i en kommentar vad och varför, och gärna vad du tycker är roligast att fota. 🙂

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Annons:
Eklang
2014-10-24 15:30
#1

Jag fotar oftast porträtt. Det har helt enkelt bara blivit så, de flesta av mina kompisar vill ha porträttbilder på sina hästar så då får man ställa upp på det. Det roligaste att fota måste vara dressyr, för där kan man leka med vinklar och ljus och ändå ha tid att få ett bra resultat - och "vanliga" bilder också som är efterfrågade hos ryttaren. Men annars skulle jag gärna prova på att fota körning, det verkar så spännande :)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

woopwoop
2014-10-24 15:40
#2

Jag fotar oftast Arab-utställningar. :)

ssofia
2014-10-25 18:38
#3

Jag fotar inte hästar jätte ofta, men då jag gör det är det blir det vid privata dressyrlektioner eller porträtt i olika miljöer.

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

event-bilder
2014-10-25 18:57
#4

Rösten hamnar på fälttävlan för att det är allt i ett oh roligast är ju givetvis vattenhinder som går att bada i. 

Men hoppning och dressyr är ju stående inslag under året det med.

// Mathias Eriksson Event-bilder.se

Moalinn
2014-10-28 00:54
#5

Fotograferar allt möjligt. Islandshäst, hoppning, dressyr (endast ett fåtal gånger då det är så extremt tråkigt), western och porträtt. Western är helt klart roligast så jag hoppas att jag tar mig i kragen och letar upp lite tävlingar i närheten!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Anna
2014-12-03 14:34
#6

Det blir nog mest hoppning för min del - det har bara fallit sig så naturligt då det finns fler hopptävlingar i närheten än något annat. Men fotar naturligtvis allt, om möjligheten finns. :)

När jag själv höll på med hästar och red så blev det nog mest porträtt då det var så lättillgängligt, men det är ett par år sedan nu.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
Winden
2014-12-18 12:40
#7

Fotar nog ändå mest porträtt och hoppning. Jag hamnar oftast på ställen där det blir hoppning och sedan drar jag runt och småfotar lite porträtt och detaljbilder

we need to freeze the world and keep it in our camera

[Xenomorphine]
2014-12-20 16:34
#8

Porträtt och trav har det mest blivit. Men jag valde porträtt då det är vad jag oftast blir ombedd att fota.

Upp till toppen
Annons: