Annons:
Etikett09-fotoutrustning
Läst 982 ggr
maddefoto
2015-03-30 10:52

Uppgradering av kamerahus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har länge gått runt och funderat på att försöka fixa till en ny kamera då den nuvarande jag har börjar säga sitt.

Jag fotar just nu med en Canon eos 500D som har funkat fint så länge jag har haft den, tills nu. Börjat få error meddelanden lite när som och fokuset tycker jag har börjat bli lite dummare. 

Så det jag fotar mest med min kamera är hästar, tävlingar som porträtt, så en lite snabbare kamera som klarar av bättre ISO är nästa "drömkamera" ;)
Problemet är ju dock att jag går första året i gymnasiet och lever på studiebidraget samt småpengar man kan få av att fota andra.  Så om någon där ute vet en bättre kamera och inte kostar som alla fina kameror liknande 7D osv så tar jag tacksamt emot tips!

Lägger in två bilder jag fotat med min kamera, utomhus funkar den fint med men saknar det lilla extra. Sedan är det när man kommer in som vi inte är vänner, knappt man vågar använda den med iso 800.

Annons:
Inkanyezi
2015-03-30 11:10
#1

Jag tänker mig att det kan vara idé att söka begagnat, när budgeten helst ska hållas låg. 7D är i så fall ett rationellt val, om du har ett par objektiv till Canon.

Tanken jag har är att du senare, med bättre ekonomi, står mer fri att uppgradera utan att behöva tänka på att vara helt inbyggd i ett system, eftersom det faktiskt kommer nya kameror hela tiden, och Canon egentligen inte är "herre på täppan". Det har till och med kommit spegelfria system med säkrare och snabbare AF och också snabbare serietagning. Om ett par år kommer tekniken att ha kommit ännu längre.

Köper man begagnat kan man ofta få tillbaka pengarna när man säljer, vilket inte gäller när man köper nytt.

Upp till toppen
Annons: