Annons:
Etikett09-fotoutrustning
Läst 770 ggr
Toltaren
4/26/15, 10:33 PM

Ersättare för D80?

Jag har sakta men säkert börjar inse att min trogna Nikon D80 inte orkar lika mycket som den en gång i tiden brukade… Jag undrar nu vilken modell som skulle kunna vara en värdig ersättare? Är inte proffs i något avseende och fotar för det mesta hästar. Har ett batterigrepp, vet ej vad det heter i huvudet men det är Nikons original, Nikkor 50mm/f.1,8 och ett Tamron 70-200/f.2,8 och det hade ju varit tacksamt om dessa funkade med blivande kamerahus… Tack på förhand! /Sofie

Annons:
event-bilder
4/27/15, 7:15 AM
#1

hej på dig. 

Kan säga direkt att mb-d80 som ditt batterigrepp heter passar inte till någon av de ersättare som finns nya idag. Det fasades ut med d90 som var sista hus som använde det. 

Dina objektiv passar till i stort sett alla nikon hus så det är bara välja om du idag vill köpa en helt ny så skulle jag rekommendera dig en d7100 som är några uppgraderings steg på din d80.  annars är d7000 inte så dyr beg iofs inte d7100 heller om du hittar någon.  

Om du har större ekonomi så kan du satsa på fullformatarna. d600/610, d750 eller d800/810.

// Mathias Eriksson Event-bilder.se

Upp till toppen
Annons: