Annons:
Etikett02-kritik-rörelse
Läst 1956 ggr
Artylay
5/6/15, 10:34 AM

Vårbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är våren äntligen här med både regn och sol och jag kan nu ta fram kameran från hyllan efter den tråkiga vintern. Dessa bilder tog jag igår hos en god vän. Hon har nyligen köpt en "problemhäst" som hon bara på några få veckor har fått snäll som ett lamm och mycket charmig.
Ni får jättegärna ge mig konstruktiv kritik på bilderna!

Mvh
Rebecca Frödén

Annons:
Artylay
5/6/15, 10:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Nummer 2

Mvh
Rebecca Frödén

Artylay
5/6/15, 10:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Nummer 3

Mvh
Rebecca Frödén

Artylay
5/6/15, 10:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Nummer 4

Mvh
Rebecca Frödén

Toltaren
5/7/15, 5:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#4

Tycker om effekterna du lagt på bilderna, det ger dem en personlig touch. Du har lyckats fantastiskt bra med bakgrunderna måste jag säga, ser inte ut att vara en helt lätt location :)

Första bilden är den jag gillar minst. Tycker hästen ser lite tjock ut och gillar inte att det är fel galopp (jag är ju lite störd på gångarter, mvh nörd, men det är inget du kan göra något åt såklart!). Jag hade hellre beskurit stående bakom bogen eller bara haft med överlinjen, för gillar ändå energin i framdelen på hästen.

Tycker i övrigt att det är riktigt fina bilder! Du har lyckats fånga hästens personlighet bra och det finns inte mycket jag kan säga om de andra förutom bra jobbat!

JessicaE79
1/13/16, 12:45 AM
#5

Det är över lag trevliga bilder men jag stör mig på att den första bilden känns alldeles för gultonad, det känns som att den bilden bör ha mer turkost i sig i stället för gult. Bild två är trevlig, jag kanske hade lite mer kontrast och förstärkt ögonens blänk en aning för att få mer liv i blicken. Bild tre är trevligast i färgen av alla, däremot hade jag raderat den själv för det är så totalt fel i steget för min smak. Utan att vara elak tycker jag det känns som att hästen släpar sin bakdel med hjälp av framdelen, och det är väl inte riktigt det du vill förmedla antar jag..
Den fjärde bilden var helt klart min favorit på alla plan, dock hade jag funderat på att ta bort pinnarna som sticker upp från husen eller vad det nu är i bakgrunden till vänster, min blick dras dit ofrivilligt :) Jag tror också att lite ökad kontrast, inte mycket men lite, och kanske svartvitt skulle vara fint på den bilden.

Jag tänkte också som toltaren lite, att man kanske hade kunnat beskära galoppbilden så den blev stående i stället, jag gillar den varianten bättre när jag såg den i hennes bildspel ovan.

Men jag håller med om att det ser ut att ha varit en halvsvår plats att fota på med många störningar runtomkring. Bra jobbat efter givna förutsättningar.

Artylay
2/23/16, 5:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Tack för kritiken!
Jag var nyligen tillbaka och fotade hästarna igen. Jag är lite rostig eftersom jag pga hälsan inte fotat något sedan bilderna ovan togs.
Kom gärna med konstruktiv kritik :)!

Mvh
Rebecca Frödén

Annons:
Artylay
2/23/16, 5:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Nummer 2

Mvh
Rebecca Frödén

Artylay
2/23/16, 5:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Nummer 3

Mvh
Rebecca Frödén

Artylay
2/23/16, 5:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Nummer 4

Mvh
Rebecca Frödén

Upp till toppen
Annons: