Annons:
Etikett00-allmänt
Läst 1081 ggr
smackisoblacky
6/11/15, 3:33 PM

Skäms över min kamera, hjälp!

Hej! Jag fotar med min Nikon Coolpix s3100. Den är ju ganska liten och absolut INTE en systemkamera. De flesta på min ridklubb fotar med systemkameror. Det gör ju inte jag, jag får ofta känsla av att de skulle kolla ner på mig och min kamera. Jag tror inte att de skulle det, men i mitt huvud så är jag alltid orolig… Min kamera fotar bra enligt mig. Hur ska jag tänka för att ens våga mig dit och fota? Skulle vara så kul att få hjälp med detta .

Kram / @Ruth_thebunny

Annons:
[Torpedtass]
6/11/15, 3:41 PM
#1

Oroa dig inte. Dagens kompaktkameror har oftast många av de inställningar som en systemkamera har, skillnaden är bla att du slipper objektiven. 😉

Jag har två system och en kompakt, lustigt nog är det kompaktkameran som används mest då den är mest behändig att ta med överallt. Har jag däremot enormt höga krav på specifika bilder jag ska ta så tar jag systemkameran annars duger kompaktkameran bra. 😎

Sealle
6/16/15, 1:15 PM
#2

Jag känner ibland tvärtom, dvs att när jag kommer dragandes på systemkamera och 2-3 objektiv så känns det som att jag måste prestera och fota supersnygga bilder, för det är vad alla förväntar sig när man ser någon komma med mycket/dyr utrustning :P

Så jag tror det sitter i ditt huvud, inte i själva utrustningen. Funkar kompaktkameran för dig så kör på den, håller med #1!

Winden
6/16/15, 10:29 PM
#3

#2 känner precis samma sak xD men vad gör det. Vad har de andra att göra vad jag fota med liksom

we need to freeze the world and keep it in our camera

Efwa
6/17/15, 9:15 AM
#4

Bilderna görs inte av kameran, den görs av fotografen. Annars vore alla proffsfotografer.

Skäms inte över era kameror.

Jag hör ständigt: Vad bra bilder du tar….vad har du för kamera?

Det är som att säga till någon: Vad fint du målar, vad har du för penslar?

Jag vill påminna om att det finns konstnärer som använder spatlar att måla med.

Upp till toppen
Annons: