Annons:
Etikett08-analyser-och-diskussioner
Läst 1464 ggr
ljungensjenka
8/28/15, 6:44 PM

Att ta betalt?

Hela den här diskussionen/debatten/whatever om att fotografer borde/ inte borde ta betalt för sina bilder fick mig att ta en funderare. Ni som tycker att man borde ta betalt och inte skänka bort sin tid och arbete, tycker ni även att "hobbyfotografer" ska ta betalt? Eller när ska man börja ta betalt?

Själv skulle jag inte kunna ta betalt för mina bilder i dagsläget då jag inte tycker att de har en tillräckligt hög kvalité för att ta betalt för. För betalar man för något så förväntar man sig kvalité, även om det bara är 10kr/bild. Känner att jag kanske tar betalt i framtiden när jag håller högre standard, men inte än. Så hur ser ni på saken?

Annons:
[mammamuih]
8/28/15, 6:48 PM
#1

inom alla utbildningar jag har gått så har frågan om att ta betalt kommit upp. alla mina lärare har sagt ungefär samma sak. det bör vara ett utbyte av energi, typ elevavgift eller liknande. arbetet bakom varje bild är inte gratis. om inget annat hade jag tagit en avgift för materialkostnaderna

lycka till

Kameratrollet
9/11/15, 9:20 AM
#2

Det avgör du själv. I början blir nog alla glada av att ens bilder kommer till användning, oavsett pris.

Upp till toppen
Annons: