Annons:
Etikett03-kritik-porträtt
Läst 1852 ggr
ljungensjenka
3/6/16, 4:53 PM

Kritik- Porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade photoshoot för ca en månad sedan men inte haft tid att redigera förrän nu så vad tycks om resultatet? Inte fotat på länge, aldrig haft svart bakgrund, nyss skaffat Photoshop & Lightroom CC (vilket är det jag använt mig av) samt detta är någon av de första gångerna jag klonat bort saker 😃

Annons:
ljungensjenka
3/6/16, 4:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lyckades inte lägga upp bilderna tillsammans…

ljungensjenka
3/6/16, 4:55 PM
ljungensjenka
3/6/16, 4:57 PM
#3

Insåg nu att jag glömt klona bort tyglarna på den sista bilden, men har redan skickat dem till "kunden"  (tar inte betalt för bilderna eller så hehe😃)

gamedayfoto.se
4/6/16, 3:03 PM
#4

Hej!

Bild 1 och 3 är riktigt bra. Bäst tycker jag om nr 1 som känns något varmare än den vita hästen och jag gillar "reflexen" i ögat. Gällande den vita hästen så är det kanske  den stilen du vill ha - men kanske går det att justera vitbalansen åt det lite varmare hållet?! Oavsett vilket så är det mycket fina bilder!

Bild nr 2 är också bra - men kunde med några små justeringar vara perfekt!
Du har valt en bra vinkel gällande hästen, den ser stor och stark ut.  Ljuset är mycket fint och miljön i stort trevlig. Däremot hade jag gärna sett hela allén och därigenom fått till lite mer djupkänsla. Vidare hade jag ljusat upp lite kring hästens ögon/huvud för att dra uppmärksamheten ditåt. Slutligen hade jag personligen valt att redigera bort den gröna långa stolpen bredvid trädet på den högra sidan. Men bilden som helhet är skön och fungerar fint.

Hästfoto är svårt och själv har jag bara fotat hästar på trav och galoppevenemang tidigare. Så riktigt bra jobbat!

Hälsningar

Timo Peter Grönlund

Upp till toppen
Annons: