Kommentera! :)
Jag tog bort din sista bild då den inte hade någonting med hästfotografering att göra.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Johanna,du är ju skit duktig på att fota :), alla fall enligt mig och jag älska bild nr 2 :D. kram
Ja, jag har inget bättre för mig för tillfället så :)
Vid bild nummer 1 hade jag gärna sett mer luft runt om, speciellt framför hästen, känns lite stelt och instängt. Staketet i bakgrunden gör att bilden känns väldigt lutande, även om den kanske är rak ?
Bild nummer 2 tror jag hade blivit ännu bättre om du ställt dig snett framför istället för snett bakom, nu känns proportionerna fel, bbak är störe än fram. Dessutom medför det att man ser mindre av huvudet, vilket i sin tur ger mindre ögon i bilden, och ögonen är (omedvetet eller inte) det första man tittar på.
På bild nummer 3 har du huggit av både ryttarens huvud och hästens ben. Försök att alltid få med huvudet på ryttaren, och inte amputera några ben på djuren ;) Benstumpar gör att man funderar på hur resten av benet ser ut, medans "helt avhuggna" ben inte gör det.
Alla bilderna har fint ljus, måste jag säga, fortsätt jobba på kompositionen bara ;)
Bild 1 är jätte fin, men jag håller med förgående talare, lite snävt beskuren är den. Men annars underbara färgen och fin skärpa. På bild två står hästen med baken närmare kameran, vilket får den att se konstig ut, men annars ett mycket fint kort. Bild 3 tycker jag faktiskt är ganska häftig, kort där man tänjer lite på gränserna tycker jag är mycket intressanta att se på :) Bra jobbat!
#5 Tack sötis <3
#6 Tack så jättemycket hjälpe verkligen! Ska tänkta på mkt mer nästa gång.
#7 Tackar! Håller faktiskt med dig lite på den tredje bilden, jag tycker den är spännande och det händer kanske mkt.