Emballage
Var köper ni emballage (kartonger, papprör, kuvert etc) till de ordrar ni skickar iväg till era kunder? Vad föredrar ni att använda?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Ö&B har bra kuvert i olika storlekar samt även vadderade kuvert i olika storlekar.
Jag har endast skickat fotokopior i storlek upp till A4 samt cd-skivor med bilder. Cd-skivorna packas i tunna mjuka fodral som jag nu inte minns vart de är köpta och läggs sedan i ett vadderat kuvert.
Själva fotokopiorna lägger jag i en plastficka och försluter innan den läggs i kuvertet, för vem vet, kanske råkar kuvertet bli blött på något sätt innan kunden fått in posten.
Jag har en förkärlek till bruna kuvert, alltså inte de som är blekta, ska snart köpa in nytt packmaterial och funderar på att lägga ner några kronor extra på lite snyggare förpackningar - kanske till och med kuvert med mera som har förtryckt logga eller en stämpel så man kan märka kuverten.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag har letat efter papprullar/tuber/rör i evigheter, men hittar ingenstans att köpa dessa förutom i gigantiska kvantiteter från kontorsbutiker. Ingen som vet om de går att få tag på någon annan stans?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
i början så frågade jag efter rör på butiker som sålda tapeter och dylikt då de ibland levereras på papp rör. annars är det ju firmor sätter upp tapeter. nu mer levererar jag inte i rör om det inte special beställs så utan levererar monterat på platta med ytbehandling för att motstå uv ljus samt lätt att orka av om det blir smutsigt.
// Mathias Eriksson Event-bilder.se
I Malmö har vi en butik som heter Matton som säljer per styck, vet inte om de finns i resten av landet.
-----------------------------------------------------
Nya bilder varje måndag, följ mig gärna på Facebook.

Tycker inte om rullade bilder, tycker aldrig att man får bilderna plana och bra igen och de blir fula under glaset i ramarna.
Svårt iof att skicka större bilder på annat sätt…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!