Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 05-kritik-närbilder
Läst 2126 ggr
neonrosa
0

Hästöga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har varit i Junsele i 3 veckor nu och träffat släkten mm. Vi bodde sista veckan på en bondgård som till min stora lycka hade 2 st. kraftiga hästar (fick även rida på en av de). Fick 2 rätt så fina ögonbilder på den ena hästen Raskos öga. Konstruktiv kritik önskas!

Bild 1. Jag fokuserade på ögat så att min spegelbild av kameran blev skarp. Redigering: Klonade bort ett strå från pannluggen som låg lite tokigt till, lagt till ram och logga.

neonrosa
0

Bild 2. Fokuserade på ögonfransarna och tog bilden uppifrån. Redigering: Ram och logga.

JimJ
0

Junsele är inte långt ifrån där jag bor tror jag. Jag har nyligen flyttat hit så jag vet inte så mycket. Men folk pratar mycket om Junsele här i Backe. :-)

Vänilga hälsningar
- Jim Johansson

neonrosa
0

#2 Backe, det har jag sett ngn gång på någon vägskylt i Junsele ^^

JimJ
0

Man följer bara skyltarna som visar "Bävervägen" så kommer man fram till Backe. Jag gissar på att du även sett de skyltarna också? De finns ju överallt här uppe! Norrlänningar har konstiga namn på både städer och vägar. :-)

neonrosa
0

#4 Ja, det kanske jag har :) Haha ^^

Ingen som har kritik att ge?

JimJ
0

Åh, förlåt. Nu kom jag och förstörde lite med inlägg som inte hörte hit kanske. :-)

Kritik kan jag dock försöka ge, fastänn jag inte kan någonting om häst-fotografering. :-)

I den första bilden skulle du ha stått i en annan vinkel för att undvika att du själv och kameran blev reflekterade genom ögat på hästen. Desutom kanske även backa en aning för att få med lite mer utav hästens huvud så man verkligen ser att det är en häst. :-)

Den andra bilden är väldigt bra. Det är en lite sorglig eller deprimerande kännsla över den. Jag tror den skulle bli underbart fin i svart/vit. :-)

Jag tycker om de klara och skarpa färgerna i båda bilderna. Tog du inga bilder på hela hästen? :-)

Jag beundrar folk som vågar gå så nära hästar. Jag själv är livrädd för dem. Blir de inte nervösa eller rädda när man trycker upp en surrande och knäppande kamera i ansiktet på dem? :-)

Önskar dig allt gott i världen,
Många kramar,
- Jim Johansson

neonrosa
0

Tack för kritiken! På första bilden var det meningen att jag och kameran skulle synas skarpt och tydligt i hästens öga ^^ Nädå, Rasko är så snäll och lugn, han märkte knappt att jag knäppte bilder i ansiktet på honom ;)

neonrosa
0

*putt* ingen som har ngt mer att tillägga?

Dobben
0

tycker första bilden var jättehäftig xD

AnnaJohansson
0

Dina bilder var fina! Framförallt 2:an, men skulle vart finare om man fick se mer av själva ögat xD

Laddar upp en bild som jag tagit :)