Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 508 ggr
Lyton
0

Vilken kamera?

Vad fotograferar du med för kamera och vad tycker du om den?

Jag andvänder mig av en Canon 400D, jag tänkte ett tag på att köpa en Nikon D50 men jag tycker det blir jobbigt att börja om med objektiv och allt från börgan igen.   Vad tycker du?

Tidsmaskin
0

Jag använder mig av en EOS 350D, har haft den i snart
ett år och den har hittils fungerat felfritt & jag kan inte
vara annat än nöjd med den.

Colt
0

Jag fotograferar med en Canon Eos 350 D är mycket nöjd! Den är enkel att förstå sig på! :)  Det enda minuset är att i alla fall jag har svårt att få bra bilder när det är mörkt.

Shallow
0

#2 Den fungerar bra i mörker! I fall man vet hur man ska göra :]

Varför ska du byta? :)

Lyton
0

Jag vet ej. Men det känns som att alla har Nikon D50 ?  0_o

Granatapple
0

Jag tror det finns minst lika många som har 350d/400d som dom som har 50D ;) och dessutom, varför ska man ha som alla andra? Jag ska köpa en Canon Eos 400d, tycker den verkar suverän!

Monday
0

Eftersom 350D och D50 ligger på ungjefär samma nivå och 400D är bättre så skulle du köpa en sämre kamera än vad du redan har.

http://www.regret-nothing.com

Shallow
0

350D är de fler som har dock. MEN här är de kanske fler D50 eller lika många 350D & D50.

Berglund
0

Jag fotar med en Canon EOS 350D och har haft den i mer en ett år nu. Den är jättebra och lättanvänd, men jag funderar även på att köpa en Nikon D50. Då kommer mamma få låna någon av kamerorna och jag får ändå se kontrasterna mellan Canons kameror och Nikons :)

neonrosa
0

Har en digital kompakt, Canon PowerShot A630. Superbra kamera, verkligen! Om jag skulle köpa en systemkamera nu så skulle det bli en Canon EOS 400d eller en Nikon D50.

Nutiz
0

Jag fotar med en Nikon D70s, den ligger väl på ungefär samma nivå som eos 400D. "Storebror" till D50 iaf :)

Cavello
0

Jag har en Nikon D50, smidig och väldigt snabb trots sitt pris. Jag är mycket nöjd!

/ Matilda Andersson - www.mphotograph.2u.se src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />

Anna
0

Jag har också D50:n och är mer än nöjd med den.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Magster
0

Canon EOS 350D har jgg och är mycket nöjd med den! Ska nu börja spara till ett nytt objektiv till den. Jag har "växt ut" kitobjektivet 18-55mm bl. a. för att jag behöver komma lite närmare objektet eftersom att jag fotar mycket hästar och på tävlingar.

Någon med EOS 350D som har något tips på ett prisrätt objektiv med längre brännvidd, förresten?

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

angelinabergenwall
0

Jag använder mig av Sony a100, är väldigt nöjd med den, bra ergonomi och känsla :]

[Yoe-Yoe]
0

Jag har "bara" en Olympus mju 780, men den räcker för mig just nu i alla fall. Dock så ska jag skaffa en D40x så snart som mäjligt men en bärbar dator är första prioriteringen just nu.

Lagerquist
0

Jag använder mig utav en Nikon D80 och jag är väldigt nöjd med den. :]

divansson
0

Jag har en Samsung GX-1L.. känner mig underklassad tsm med er alla :$ Ni komemr där med era Nikon å Canon, här är jag med min samsung.. ;P  Men den funkar för det ja använder den till iaf..

[Yoe-Yoe]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 17 Välkommen in i klubben..
Känner mig mkt mobbad men min lilla digitalkemera men den funkar jättebra för det jag fotar.

Skickar med den bild jag är mäste nöjd med på motivet hästar.

jojjehanna
0

Jag har Canon EOS 5D och som reserv 10D. Använder ibland båda så jag slipper byta objektiv, ett stort på ena och litet för inomhus på andra… Lat som man är. Gamla 10D är också bra att ha om det är regnigt, är mer rädd om 5D.

AnnaJohansson
0

Jag har en Canon EOS 350D och jag tycker inte du ska byta ner dig till en Nikon D50 från en Canon EOS 400D :)

Pedro
0

Har bara en dålig liten kompaktkamera Samsung Digimax L60 fast ska köpa en systemkamera.

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

[OliviaT]
0

har en Pentax K100D

Katter3
0

Jag har en systemkamera, Nikon D50, och en kompakt kamera, Sony Cyber-shot DSC-W55. Är nöjd med båda två.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Miidaz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nyss köpt en Fujifilm Finepix S5700 och är väldigt nöjd med den. Än har jag inte kommit ut på någon hästtävling så vet inte hur den är att fota med då. Men som sagt, är otroligt nöjd med den än så länge!

AnnaJohansson
0

#13 Tamrons objektiv är väldigt prisvärda! Både 55-200 och 70-300 :)