Porträtt av arabiska fullblod
Idag påväg hem från 1½ vecka hos min syster i Huskvarna, stannade vi vid en arabuppfödning i Nässjö, och hälsade lite på två underbara ston och deras föl.
Fotograferade lite, här kommer två bilder. Tar emot all sorts kritik!
Bild #0 - Ett av stona. Ville få fram en lugn känsla av sommar.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Bild #1 - Hennes föl, en väldigt söt krabat!
Så, vad tycker ni? Vädret var inte det bästa, molnigt och relativt mörkt, men jag lyckades undvika rörelse oskärpa iallafall.
MVH Anna
Jag tyckte att ljuset va lite tråkig på båda 2, de kunde du fixat bättre i photoshop anna :)
Jag tycker det är så fascinerande att ni som lägger ut foton ofta berättar vad ni ville förmedla med fotona. När jag är i tex en hage och fotar jagar jag sällan en känsla att förmedla utan jag passar på att fota när jag ser bra ögonblick, tex öron är framåt, bakgrunden fin etc.

#0 Väldigt tråkig bild tycker jag, sen vet jag inte, halsen känns konstig på något sätt.
#1 Mycket bättre bild än den första, har tåkigt ljus men fölet lyser upp bilden på något sätt.
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

#3 Så är det för mig också. Tar kort när jag tycker det passar, t.ex. öronen framåt som sagt.
#2 Jo det kunde jag nog ha gjort faktiskt. Jag är lite ovan vid min skärm, har suttit vid syrrans stora och ljusa i 1½ vecka nu ju.
Ljuset var ju verkligen jättetråkigt och jag vill inte överredigera dem.
#3 För det mesta fotar jag bara såfort hästen har ett bra uttryck, men ibland får jag lite idéer och börjar försöka få fram känslor ur bilderna.
#4 Tack för kritik! Jag delar dock inte din åsikt ang första bilden, vad tycker du är kontsigt med halsen? Du får gärna säga vad du tycker jag kunde ha gjort bättre.
Jo fölbilden blev ju lite bättre om man tänker på uttrycket.
MVH Anna

Tycker bilderna var jätte fina, jag hade beskurit #0 liiite granna bara.. jag tycker inte färgerna är tråkiga, mjuka och fina. Tkr att alldelens för många lägger till för mycket skärpa och kontrast i efterhand, så bilderna känns jobbiga att kolla på.
jag tycker du lyckats jätte bra. #1 var favorit, posen var klockren och vinkeln bra.
Jag tycker inte att #0 är en tråkig bild, men hästen ser lite ointresserad och trött ut. Färgerna tycker jag var fina, en skimmel mot en grön bakgrund är vackert!
http://www.regret-nothing.com

Jag tyckte att den första bilden var lite tråkig. Men föl bilden var mkt bättre! Men ibland har man ju inte dom "bästa fotodagarna" som jag kallar det, och då får man ju vara nöjd med det man fick, eller hur?
Nu kan ju jag inte säga om du hade en dålig fotodag eller inte men jag har sätt finare bilder som du har tagit, Anna :)
Jag håller verkligen inte med ovanstående om att bilderna var tråkiga! Man måste kunna variera sitt fotande och ibland så är det fint att fånga "vardagliga" uttryck hos hästarna. Den första bilden får jag en harmonisk känsla, sommar. Den är vacker och det är fint ljus, kanske lite mer luft ovanför hästen? Den andra bilden var ju helt underbar :) Man ser hur den lyssnar och så har du fått med glimten i ögat trots ljusförhållandena :) Bakrunderna var stilrena och harmoniska, jag tycker att du har lyckats bra denna gång! ^^
Mvh Alexandra | http://ak-foto.webb.se/
Jag tycker bilderna har alltför mycket "färg", som om du har dragit för mycket på mättnaden i photoshop t.ex. Annars väldigt fina bilder. Men bilden på stoet.. Den känns lite sné och som att man står "ovanför" hästen..
- midz | www.miidaz.webb.se
Tack för er kritik!
#11 Jag har inte dragit i färgmättnaden någonting alls, bara levels.
MVH Anna
#12 Okej, men jag sa inte att du hade GJORT det, bara att det SER ut som det. ;)

Jag tycker inte det är något direkt speciellt med bilderna faktiskt, förutom att hästarna är fina och så.