Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 583 ggr
[NellieLavec]
1

Sommar bilder

Jag är ny här och undrar ifall jag skulle kunna få lite kritik på två bilder som jag tog förra sommaren :)

Jag är absolut inget proffs, men har gått en och annan kurs inom fotografi. 

Dessa bilderna är inte de bästa jag tagit, men det är för just den anledningen jag vill ha kritik på dom!

All kritik är välkommen :D

Fotograf: Nellie Jönsson (jag)

Modell: Mitt varmblod, Oliver Lavec

[NellieLavec]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 1

[NellieLavec]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 2

ljungensjenka
1

#1 Alldeles för ljus, skruva ner lite på ljuset och få fram skuggorna mer ;) Dessutom går hästen lite lutande inåt vilket inte är så smickrande

#2 Suddig, också lite för ljus men inte så mycket som ettan. Man ser inte inte hästens ansikte utan bara halsen vilket inte heller var någon bra vinkel. 

Men som du skrev, det var inte de bästa bilder du tagit ;) Hoppas på bättre lycka nästan gång

//Från en annan amatör…

[NellieLavec]
0

Tack så jättemycket för din kritik! Man kan bara lära sig av det :)

Det här med att dom är för ljusa är faktiskt något jag är lite "svag" för ;P Jag tycker om överexponerade bilder, men det är kanske en smaksak? :) Eller så är det bara jag som är konstig!

Vinklarna kan jag inget annat än hålla med om! Men det var svårt att longera en häst i galopp samtidigt som man skulle fotografera ;) 

Det var roligt att du inte la märket till allt som redigerats bort, han hade nämligen både grimma och longerlina på sig samt så var där staket i bakgrunden :)

ljungensjenka
0

Det är nog en smaksak ;) Men det var fint bortredigerat och det låter lite klurigt att longera och fota samtidigt men du fick ju ändå helt okej bilder :)

NiklasHjelm
0

Tycker känslan finns där men de är alldeles för överexponerade, ljuset skär i ögonen.

-----------------------------------------------------

http://www.niklashjelm.se

Nya bilder varje måndag, följ mig gärna på Facebook.

http://www.facebook.com/fotografniklashjelm