Kritik - Ridlektion (2)
Jag fotograferade en ridlektion förra månaden, vilket är första gången på väldigt länge. Dock är jag ingen hästmänniska så jag har inte riktigt koll på vilka bilder som bäst framhäver ekipaget, så jag är mest nyfiken på vad ni hästfotografer tycker om dessa bilderna. Kritik uppskattas, både positivt och negativt.
Jag tycker att alla de här bilderna är bra.
Det som jag stör mig på är flugpannbandet. Vill man fotografera porträtt så är det viktigt att tänka över utrustningen :)
Men om man inte riktigt pratat med ekipaget så är det inte alltid lätt att lösa :)
#4 - Tack för kritiken.
Jag är medveten om flugpannbandet, men det var första gången jag öht träffade ekipaget och jag skulle egentligen inte fota dem alls.
Nu var jag ju inte ute efter just porträtt heller, utan mer rörelsebilder och sammanfatta ridlektionen. ;-)
Du har fångat ekipaget på ett jättepositivt sätt, bilderna är smickrande och trevliga att titta på. Bra jobbat! Vissa av bilderna är lite sneda, och du kan också jobba vidare med vinklar och kompositioner för att få mer spännande bilder i framtiden.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Tack så jättemycket! Jag fotograferar inte hästar så mycket som sagt, så det var kul att det gick så bra. Vinklar måste jag absolut jobba mer med, men denna gången stod jag utanför ridbanan eftersom jag inte kände ekipaget så vinklarna var lite svåra att få till.

Jag kan ingenting om fotografering, men jag kan häst ;) Så jag kommenterar bara utifrån hur ekipaget gör sig på bilderna.
bild #1 är tveklöst den bästa bilden i mina ögon! Tycker till och med att flugpannbandet bidrar :) Bilden är väldigt smickrande för hästen. Den är samlad, bärig och trampar bra med bakbenen!
Tack!! :)