Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 454 ggr
amandaerslid
2

Kritik - Halvblod

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Blev själv ganska nöjd över bilden, för att vara en utav de första jag fotade med den nya kameran. 

Men vad tycker ni? Ge mig kritik så jag vet vad jag ska tänka på :) 

/ amanda

Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning! 

http://rorodalens.weebly.com/Förlägen

.

amandaerslid
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kan ju lägga in en lite nytagnare bild fast på en mule, Närbild :) 

Säg gärna vad ni tycker om den!

Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning! 

http://rorodalens.weebly.com/Förlägen

.

CorneliaAndersson
0

Hade försökt att inte hålla kameran lika högt uppe, blir en lite sned vinkel för min smak. Hade också försökt placera själva motivet (hästen) till en plats där det inte finns så mycket stängsel runt omkring, och ''genom'' hästen. Aningen störande.

Men annars en härlig bild och fint uttryck hos den lille pållen!:)

Lycka till!

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

ROCCAM
0

Fotot i sig är fint! Det enda som saknas är möjligtvis lite kontraster och färger - men det är ju en smaksak! Annars gillar jag hur hästen står och är placerad i bilden, allt känns väldigt rakt och stabilt vilket jag gillar. Staketen i bakgrunden stör en aning, men i detta fall tycker jag personligen att det är intressant att de liksom "leder" fram till hästen, och sen går det ju inte att göra något åt såhär i efterhand, men kanske något att tänka på i framtiden?

Sen hade det ju varit en bonus om hästen inte haft flug-grejen (kommer inte på vad det heter nu bara för det…haha) i ansiktet, även om jag tycker om att man ser hästen ögon trots det. Sen är det synd att tråden i förgrunden ligger och tar fokus från helheten, men det kanske också är något att tänka på tills nästa gång?

I övrigt: fin häst, fin bild! :)