Kritik - Hoppbild (M)
Skulle gärna vilja ha medel kritik på denna hoppbild. Tog bilden när jag var på falsterbo horse show.
Ärligt så är jag faktiskt väldigt nöjd. Tanke på vädret som skiftade ibland regn ibland sol och ibland molningt och ja är inte driekt duktig då ja köpte min kamera i februari/mars. ;)
Jag tog bilden från läktaren högst upp, det var sjukt mycket folk så det var den ända platsen som fanns på den läktaren.
Besök gärna min blogg!
Jag gillar att man ser hela hindret, den ger en trevlig överblick!
Det ligger en gul ton över bilden som känns fel, vet inte om det är vitbalansen som blivit fel eller om du redigerat bilden så i efterhand?
Ekipaget befinner sig en aning för tidigt i språngkurvan, om jag var du skulle jag knäppt av något senare när hästen är lite mer mitt över hindret och har frambenen på samma nivå (nu ser hästen ut att ha lite slarviga framben, vilket aldrig är något man direkt vill framhäva). Särskilt på oxrar tycker jag det blir snyggare när hästen är mitt över hindret, så man får en känsla av hur bred oxern är. Även synd att ryttaren gömmer sig bakom halsen, men det är ju svårt att göra något åt.
Saknar mer luft över ekipaget, känns för trångt som det är nu.
Växlande ljus är aldrig kul! Tycker du lyckats exponera rätt bra. Skimlar i solljus är extra svårt.
Det är absolut ingen dålig bild! Men klart det finns saker att förbättra. :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Oj det såg ja nu. Måste ha tryckt på något. Så här ska det se ut..;')
När du skriver det så har du helt rätt.. att ja inte tänkt på det. Fast man lär ju sig av sina misstag. :) Tack för kritiken, riktigt bra!! :D
Besök gärna min blogg!
#2 Mycket bättre, fin klarhet i bilden nu! Dock ser man ju att bakdelen tyvärr är lite utfrätt pga den starka solen, men det är inte lätt med skimlar som sagt. :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling