Er högsäsong 2013
Hur har er högsäsong varit i år? Har ni kommit iväg och fotat mycket? Visa gärna lite bilder och berätta!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag har missat hela säsongen….och vet inte när jag kommer tillbaka…
Det suger….😕
#1 Trist! :( Var samma för mig förra året, sjukskriven pga min ryggoperation och missade hela 2012 i princip. Men du får ta igen det i höst, för att inte tala om nästa år! 🙂
Jag har haft en bra säsong i år! Ovanligt bra faktiskt. Kom iväg på ett meeting i våras som blev så populärt och sålde så bra att jag inte behövde boka in mig på några fler meetings/tävlingar på hela sommaren, skönt för min del då det är just långa tävlingshelger som sliter mest på min dåliga rygg.
Sedan har jag även fått ett stort kommersiellt uppdrag för en reklambyrå som jag just nu jobbar för fullt med. En hel del privata fotograferingar ingår i detta, så jag har varit iväg en hel del nu i sommar och kommer antagligen fortsätta någon/några månader till med det, innan uppdraget är slutfört. Aldrig fotat på uppdrag av en arbetsgivare på samma sätt innan (förutom för hästtidningar), så det är en väldigt spännande upplevelse, och en bra erfarenhet!
Min säsong har varit rätt bra, sålt hyfsat mycket och varit på roliga tävlingar. Haft ett riktigt roligt uppdrag i form av en hingstfotografering med potential att utvecklas till ett längre samarbete.
Många har hört av sig och önskat att jag ska fota deras evenemang. Tyvärr har jag fått ställa in det mesta av olika anledningar, främst då jag haft otroligt många andra projekt som tyvärr går före.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
hörrni… vart är alla bilder?
/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus
Besök gärna min blogg eller facebooksida!
Jag fotar bara som hobby men några tävlingar har jag knäppt bilder på och fått sålt lite grann också. Knappt så att jag vågar visa bilder här bland alla som är så duktiga men! ;)
Hmm jag är helt ny här men det verkar som att man bara kan ladda upp en bild per inlägg? Börjar med en från en fälttävlan i Strömstad i juni.
Välkommen hit Jessika! Tycker du lyckats bra, snygga och trevliga bilder :)
Jättefint Jessika! Du är ju duktig du också :)
För min del har den här säsongen varit den bästa hittills - kanske för att jag förvisso började fota mer "seriöst" (dvs mot kunder) först i januari i år. Jag har hunnit med ett stort evenemang där jag sålde väldigt väldigt bra, sen har jag även fotat andra meetings, hopptävlingar och islandshästtävlingar. Återstår att fota gaedingakeppni-SM. Jag har även haft en del privatfotograferingarna. Har jobbat heltid under tiden också så tyvärr har jag inte hunnit med så mycket som jag velat…
Det bästa med den här säsongen har nog varit att man har kännt att man nått ut - och evenemangen har varit så himla lyckade och roliga. Har även fått chansen att utvecklas en hel del. Känner väl dock att jag hade kunnat göra mycket bättre, men det är bara mitt självkritiska jag som borde lugna sig lite!
Ja, det är jättesvårt att veta vilka bilder man ska visa, så det får bli några som redan ligger publicerade. Jättekul att läsa om era säsonger!
Jättesnyggt Malin! Imponerad :)
Tack tack, vad glad jag blir! :)
Här kommer ett sammansättning utav några av mina favoriter från årets säsong. Ska dock iväg mer nu under sensommaren/hösten och hoppas få ännu fler favoriter. :)
Kan inte direkt jämföra något eftersom ja började fota i februari då ja köpte min första systemkamera och första kamera överhuvudtaget. Men jag vet att jag har lärt mig så otroligt mkt! Och bilderna har bara blivit bättre o bättre. Har bara fotat med mitt sigma 70-300. Denna säsong har varit super!
Har vart iväg flera flera gånger som hästskötare och då har ja passat på och fota, som träning. :) Och här är några som ja gillar extra. Har även vart på falsterbo och då fotade ja också, men det var proppfullt så ja fick sitta högst upp på läktaren och fotade(förutom på dressyren). Har även fotat till en annons.
Besök gärna min blogg!
I december förra året bestämde jag mig för att göra ett besök på Täby galopp för att fota lite, vilket jag bara gjort en gång tidigare, då 2010 men med min gamla kamera - en Olympus e420.
Och på den vägen är det, men nu med min trotjänare Nikon D90.
Sen dess har det rullat på. Har besökt galoppen så mycket jag kunnat, och det har tillochmed blivit så att jag prioriterat bort massa annat kul bara för att kunna fota (att ha en helt ny mapp med färska oredigerade foton som håller en sysselsatt i flera dagar efteråt är ibland mer givande än en dags nöje…) Kan även säga att så mycket som jag fotat i år har jag nog aldrig gjort tidigare. Men jag känner verkligen att jag hittat "mitt", även om jag hela tiden utvecklas, vilket jag ser fram emot.
Detta har med andra ord varit mitt första riktiga "foto-år". Och det känns verkligen skitbra. Det riktigt mättar mitt behov av att vara kreativ. Har även nyligen fått göra något jag aldrig trott att jag skulle få möjligheten till - men vill inte avslöja något ännu.
Ser även fram emot att uppdatera min utrustning inom en snar framtid!
Här är ett random urval av bilder tagna de senaste månaderna:
I år har jag bytt kamera Nikon D40 till D5100. Så det har handlat om att lära känna den nya kameran.
Ett litet collage med bilder från sommaren. Som ni ser så är det körning jag är mest intresserad av :)
Blacksmithfarm, sajtvärd på Körning iFokus
Var med och tävla: iFokus Sportfoto 2014
#22 Bilden till höger i mitten, mjao. I like.
ronjanyman.se
Håller med Ronja om bilden i mitten till höger i #22, riktigt snyggt!
#24 #25 Nämen åh, tackar tackar så jättemycket!
Drar mitt stå till stacken och slänger upp ett par favoriter från året såhär långt.
ronjanyman.se
#17 Så svårt att välja en favorit.. alla är underbara!
#22 Du är så duktig! Bara fortsätt så (och jag håller med de andra om bilden där i mitten)!
#29 Så grymma bilder! Jag skrattar fortfarande lite innombords när jag ser den sista bilden och tänker på att jag blev anklagad för att ha stulit din bild ;)
Till övriga: Jag är imponerad trots er ringa erfarenhet! När jag hade fotat lika länge som er så var jag inte alls så duktiga som er. Bara fortsätt fotografera :)
#30 Haha copycatbilden <3
ronjanyman.se