Hjälp med betalning
Hej..
Jag har blivit kontaktad av en förälder som vill köpa bilder från en tävling. Väldigt knepig. Försöker förklara att man kan köpa bilderna i olika storlekar och att originalen kostar mer.
Fick ett mail där det stod ''Hej du kan maila över bilderna till …… (en tjej) och skicka fakturan till ….. (hon själv)''.
Jag vet inte riktigt hur jag ska svara henne nu. Jag har inget företag, det betyder väl att jag inte kan skicka någon faktura?
Kan endast ta emot betalning direkt via mitt bankkonto alternativt köpa bilderna hos equipe.com men då gäller ju också direkt betalning.
Någon som kan hjälpa mig med mitt svar? Kan jag inte erbjuda faktura kanske hon inte är intresserad längre?
Någon som varit med om nåt liknande?
Tilläggas ska att jag har mitt fotograferande som hobbyverksamhet.
Skapa ett paypal konto som hon kan betala till. Enklast så.
-----------------------------------------------------
Nya bilder varje måndag, följ mig gärna på Facebook.
som Niklas skriver alternativ någon frilansfinansiering.
// Mathias Eriksson Event-bilder.se
Ok tack, har försökt läsa lite vad som gäller hos dom.
Jag har mitt fotande som hobbyverksamhet just nu.
Går det att anlita dom då och är det något jag lär betala dom eller justeras det när dom gör min utbetalning till mig?
Hjälp mig gärna ni som vet :) Tack!
det var jäte längesedan jag använda frilans finans kan jag säga men när jag gjorde det ås var det för att jag körde hobby nivå. och det justerade bort sina % innan jag fick utbetalningen. tänkt dock på att de även drar moms och sociala avgifter så läs på riktigt hur mycket de tar och hur de jobbar innan du väljer vem du låter fakturera.
// Mathias Eriksson Event-bilder.se