Lek Hot or Not 7
HOT!
En galet vacker bild. Jag älskar skuggan som kastas bakåt på hästens rygg. Känns som en bild med BRA kvalité och jag gillar att hästen har öronen bakåt, det skapar och gör den rätta känslan i bilden på hur hästen uppfattas. Kanon att man kan tyda hästens muskler. Det enda jag hade önskat skulle varit bättre redigering vid mulen, jag förstår varför det är som det är, men det ser tyvärr väldigt konstgjort ut jämfört med resten av hästen. Men åh vilken bra bild!
/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus
Besök gärna min blogg eller facebooksida!
NOT - Det är i grund och botten en jättebra porträttbild med en otroligt fin häst, bra kontrast och färger. Däremot är det lite så att bläsen på ett ställe smälter in med bakgrunden, vilket inte riktigt ger huvudet någon kontur. Var annars en fin bild!
HOT or NOT?
Sajtvärd på Naglar.iFokus, Medarbetare på Galopp.iFokus
NY HEMSIDA http://nailedit.inc.se | INSTAGRAM elvirarudback
Not
Hästen är otroligt vacker och det blåa ögat är väldigt intressant. Men bilden känns trång och ihoptryckt. En vidare beskärning och lite ljusare färger hade nog gett den ett litet annat intryck. Bakgrunden fungerar inte riktigt heller och shettisens mule förstör lite grand. Det är möjligt att det funkat med bara staketet :)
Jag tycker att du fångat huvudmotivet riktigt fint annars och jag tycker att du ska prova att redigera den och lägga in den mot helt svart bakgrund - då tror jag att den kan bli riktigt, riktigt bra!
Hot/Not?
#1 Du har ju inte fått kritik! Här kommer kritik från mig :)
Efter lite fundering - Hot. Vackert porträtt på vacker häst med fint ljus. Dock verkar inte skärpan ligga på ögat, som jag dessutom skulle velat se lite mer av, samt att jag hade velat ha mer luft framför hästen.
#7 Hot!
Måste säga att jag ÄLSKAR dina vinterbilder, super komposition och jättefint utsnitt! Älskar det fina ljuset och att det inte är pålagt en massa kontrast. Grymt vacker häst!
Bra jobbat!
Testar en bild från 2008. Hot/not?
----------------------
• Marielle Foto
Hot!
Tycker fölet har ett väldigt gulligt uttryck, ingen rörig bakgrund heller.
/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se
Not
I helhet en bra bild, men skulle önska lite annorlunda klippning samt mer kontrast. Men bra kontakt med hästen och jag måste medge att han/hon är väldigt söt!
Jag undrar lite vad du vill säga med bilden också. Den är inte så speciell och säger inte så mycket. Pröva att lägga på lite kontrast och kanske ett filter för att liva upp lite :)!
Hot or Not?
Mvh
Rebecca Frödén
#10 Hot - Trevlig bild och fint uttryck på hästen.
Gillar dessutom den bleka redigeringen :)
Det enda som stör mig är att högra nedre hörnet känns väldigt mörkt när både bakgrunden och hästens mule är mörk. Annars har jag ingen kritik :)
Hot or not?
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio
Hot
Jag gillar den annorlunda klippningen, du har fått fin fokus på ögat. Jag ser helt enkelt inget större fel med bilden!
Hot or Not?
/ Josefin
HOT - Tycker det är en fin bild med bra färger och skärpa. Däremot kunde hästens "pose" vara bättre, bilden blir nämligen lite nertyngd av att hästen har huvudet så lågt. Lite mer kontrast hade heller inte skadat :) Annars jättebra!
HOT or NOT?
Sajtvärd på Naglar.iFokus, Medarbetare på Galopp.iFokus
NY HEMSIDA http://nailedit.inc.se | INSTAGRAM elvirarudback
Ger bilden HOT! Bra fokus och skärpedjup. En fin porträttbild med bra kontakt med hästen! Jag tycker dock att bilden är lite för överexponerad. Jag är förtjust i just ljusa bilder, och tycker att ljuset i denna bild tillför, men skulle ändå rekommendera att dra ner det lite.
HOT or NOT?
Mvh
Rebecca Frödén
Hot! Det enda jag inte gillar är den lutande horisonten. Annars är den jättefin!
Hot or not?
#18 (Eftersom du inte fick någon kritik.)
Not
Mysig bild men lite för tråkig för min smak. Jag skulle föreslå ett kortare skärpedjup, lägre vinkel samt mer luft vid sidan av huvudmotivet (hästarna är lite för centrerade).
Du måste ge ovanstående kritik i och med att du själv lägger ut en bild!
Not
Bra vinkel och bra fångat. Bilden är dock alldeles för underexponerad och har för mycket brus i sig.
Hot or Not?
Mvh
Rebecca Frödén
är inte så bra på detta men
hot: otroligt fin bild, hästen är verkligen i fokus och ser glad ut, fin miljö och inte suddig utan väldigt fin bild!
hot or not?
obs! min svaghet är att fota inne
#23 Hot. Mycket trevlig bild. Stör mig dock lite på det något för starka gulsticket i bilden och att hästen ser ut att vara mitt i en blinkning..
Annars är det en bra beskärning och skärpa.
Hot or not?
/ Line Kinnari
Not, jag tror bilden skulle vara betydligt bättre antingen utan människan och korgen eller att man såg hela personen i bilden. Skulle också så mycket bättre ut utan det vita bakgunden. Men jag gilla färgerna och hästens uttryck!
Hot/Not?
/ Josefin
hot: gud vilket sött föl tror jag smälter! Jätte fin bild, hästen ser glad ut hade dock kunnat titta mer på fotografen, fin bakrund och inte rörig som många andra! jag gillar bilden väldigt mycket!
hot or not
#28, Not. Sned horisont, matt färg och ganska dålig komposition. Dock en fin bild på häst och ryttare.
Beskär bilden närmare hästen, kanske tom. stående istället för liggande. Räta upp den och jobba lite med färger och kontrast :)
Hot or not?
/ Line Kinnari
Hot, jag gillar snön inte är utbränt och tycker hästen och människan har fina positioner. Jag tycker också om glädjen hos personen, den ser väldigt äkta ut.
Hot or Not?
/ Josefin
Jag måste nog säga not, trots att jag gillar bilden överlag. Jag gillar känslan och färgerna, den känns mysig, trots att hästens ena sida är ganska mörk. Det som gör att den får not från mig är kompositionen - alldeles för mkt luft åt höger och för lite åt vänster. Hade velat se hästen mer i högerkant till bild. Annars gillar jag känslan i det här porträttet! :)
Hot or not?
Hot, jag gillar verkligen känslan i bilden. Tekniskt sett hade den kunnat vara bättre, jag skulle nog valt en liggande bild för att få med mer av hästen men som sagt, känslan i bilden gör den fin!
Jag slänger in en lite annorlunda bild i brist på annat, Hot or Not?
/ Josefin
Not. Bilden behöver mer kontraster och mer ljus. Dessutom är det synd att du har kapat hästens man :( En sån här bild hade nog varit finare i stående format också. Men ett plus för bra fångat uttryck hos hästen, det är inte alltid lätt! :)
Hot or Not?
Hot! Jag gillar ändå idén och den är lite rolig, vart tog hästen vägen liksom ;) Humor är alltid bra och gör att många uppskattar en bild! Den blir lite mer egen då. Skärpedjupet och skärpan är det ju inget fel på alls heller :)
Förresten bra att du tog tag i ännu ett inlägg, jag trodde där ett tag att jag hade dödat tråden, haha.
Hot or Not?
Efter lite funderande så får du ett HOT.
Bilden har härliga matta färger och ögonblicket är vackert fångat. Absolut en tekniskt bra bild med känsla efter förutsättningarna!
Jag är personligen inte förtjust i fotografier med täcken och vanliga grimmor. Hade gärna sett utan, men ibland kan vi inte råda över sådant :) Bra jobbat tycker jag!
Not! Hästen har öronen bakåt, vilket inte ger en positiv vibe över bilden, hästen ser mest less ut. Dock tycker jag att röken som hästen blåser ut ur näsborrarna ser snyggt och intressant ut.
#44 Not, Jättefin pose och snyggt fångat, Men redigeringen förstör hela bilden. Upprepningen i bakgrunden där du redigerat bort något är väldigt tydlig.. Sen gillar jag inte att du ljusat upp bakgrunden, det ser fel ut.
Hot or not
/ Line Kinnari
Måste tyvärr säga Not. Kontrasten, skärpedjupet och färgerna är kanon måste jag säga, så plus för det. Men tyvärr ligger skärpan helt fel och hästen ser lite trött ut. Men bara försök igen, du är på god väg.
Hot or Not?
hot! :) gillar hästens uttryck och den ser livlig ut. Dock gillar jag inte att halsen är så mörk där bak, men det kan man ju inte hjälpa. Men fin bild! c:
hot or not?
dock måste jag tillägga detta till denna bilden!
jag har inte tagit bilden, det är jag och min ponny på den, meeeen det är min kompis som har tagit bilden, med min kamera, (hon fotar inte själv) jag har sagt till henne var hon ska stå för bästa ljuset m.m, även är det jag som har redigerat och sånt. Jag vet inte om detta är okej, det blir typ som om jag har tagit bilden fast halvt, eftersom jag har sagt till henne hur hon ska göra och inställningarna och sånt heheh, :) men ni kan gärna säga vad ni tycker ändå!
Efter lite fundering - Hot! Färgerna, kompositionen och känslan i bilden tilltalar mig, fast det känns som om det saknas något. Kan dock inte komma på exakt vad. 🤔
Hot or not?
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
#52 Svårt.. Men blir nog ett svagt Not tyvärr.
Har sett många bilder i detta stuk och det är svårt att få dem att stå ut.
Jag tycker inte riktigt att du har lyckats, även om jag uppskattar det ovanliga formatet. Dessa brukar ju oftast göras stående.
Men som sagt, Jag tycker inte riktigt att du har lyckats, bilden är för centrerad och luften på sidorna ser bara onödigt ut. Hade du flyttat motivet till den högra tredjedelen kanske den hade sett lite mer intressant ut.
Bra ljussättning, även om öronen har försvunnit lite. Och en bra pose och kontakt med hästen.
Hot or not?
/ Line Kinnari
Hot, härligt poträtt med snygg bakgrund, fint ljus som framhäver + ramar in, bra uttryck och helt enkelt en trevlig bild!
Hot or not?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Hot!
Snygg komposition som verkligen gör känslan av att ekipaget är själva i ett mystiskt, stort, mörker. Tycker färgerna passar jättebra in för att komplettera känslan. Perfekt ögonblick på häst & ryttare.
Hot or Not?
**HOT!
**Känslan i bilden är nästan surrealistisk, älskar den verkligen. Gillar även att frustmolnet främst täcker hästens bog och kropp, och därav sätter fokus över hästens ansikte och huvud. Sen älskar jag när trav/galopphästar har huvor av någon anledning, hahah.
Allt som allt. Snyggt fångat!
HOT or NOT?
Hot, jag tycker du har fått en fin skärpa och en bra känsla i bilden.
Hot or Not?
/ Josefin
Måste nog säga not här, bilden är väldigt intetsägande och vinkeln ser lite knasig ut. Jag tror bilden skulle vara tagen mer framifrån och helst inte i ett ridhus :)
Hot or Not? (Bilden är oredigerad)
/ Josefin
HOT! Älskar bilden! Har inga ord och förklara med men påminner mig om ett sagoland typ. :P Hästen ser lycklig ut och får en och le. :) Bakgrunden är fantastiskt fin! Synd att staketet stod där, kanske hade varit mer frihet utan? Men fortfarande sjukt snyggt. Bra jobbat!😍
Besök gärna min blogg!
Not.
Bilden är tyvärr oskarp, underexponerad och ganska dåligt komponerad. Hästen är för långt till höger i bild och därför känns det som att den är på väg ut ur bilden.
Hot/not?
----------------------
• Marielle Foto
Not, tyvärr.
Snyggt fångat och trots ridhusförutsättningar en bra bild, men det är några saker som ja stör mig lite på. Ryttaren har en störande skugga i ansiktet som inte ser så trevlig ut samt att beskärningen gör att man fokuserar mer på ryttaren. Hade det varit mer luft framför hästen hade bilden sett luftigare ut och gjort att hästen skulle vara mer i centrum. Utöver det, en väldigt trevlig bild som jag som ryttare skulle gilla!
#79, Hot, Härligt porträtt med mysigt och mjukt ljus. Gillar hästens vakna uttryck och att människan kollar på hästen och inte in i kameran.
Enda kritiken är nog beskärningen.. Känns lite väl tight till höger.
Hot or not?
/ Line Kinnari
#81 Svagt Hot, Precis som förra bilden har denna ett fint och mjukt ljus som tilltalar mig. Här är även motivet bättre placerat. Men bilden känns medioker, den säger inget, Bara ett fint porträtt.
Hot or not?
/ Line Kinnari
Jag säger HOT, även om det är många grejer jag hade velat ha bättre. Men du har lyckats fånga hästens energi, ett bra steg osv. Hästen hade dock gärna fått "poppa" ut lite mer men en svart häst är inte så lätt alla gånger! :)
Hot eller Not? (en frieser till :D)
Efter lite tänkande får det bli not, med en hel del velande.
Det är ingen dålig bild, men den känns lite ointressant och överexponerad. Vinkeln och hästens pose är riktigt snyggt men hade önskat att hästen varit längre till höger i bilden då den som de är nu tittar ut ur bilden. Fokusen skulle gärna få vara på hästens huvud istället men det var riktigt fina färger! Finns en väldigt vårig känsla i bilden som jag gillar :)
Hot/Not?
#86 svagt Not, Riktigt bra fokus och härlig bakgrund i grunden en trevlig bild men med några "fel".
Jag tycker att den behöver lite mer kontrast, inte för mycket, det mjuka i bilden får inte försvinna. Bilden känns även väldigt tight till vänster och i botten.
Hästens steg är inte heller helt optimalt. Hade hästen sträckt ut lite mer hade det blivit ett plus.
Sen ser jag även en mörk skugga precis i kanten till vänster.
Hot or not?
/ Line Kinnari
Ett Hot! Bra moment i travet, fullt med kraft. gillar kontrasterna, ljuset ligger bra, och jag gillar hur du har beskurit bilden. Det enda som är lite trist är staketet i bakgrunden, men sådant kan man inte alltid rå för och det är väl något man ständigt brottas med ;)
Hot or Not?
Not, skulle vilja se bilden mer utzoomad, mer av hästen och människan alltså. Tycker även bilden är väldigt intetsägande. :)
Hot or Not?
/ Josefin
Not. Beskurningen känns en aaaaning för tight och färgerna är lite tråkiga. I en sådan här bild hade jag önskat lite mer skärpedjup för att inte trådarna i bakgrunden ska störa lika mycket. Lite mer kontrast och skärpa hade jag önskat också. Men ett stort plus för att du har fångat ryttarens fokus och hästen är i ett bra läge i språnget.
Hot or Not?
#33 förlåt om det är OT men, har inte den bilden varit med i min häst? eller samma ekipage?
Slänger in en. :D
#94: Älskar bilden rent ut sagt! Ljuset är underbart!
Hot or Not?
Besök gärna min blogg!
#101 Hot. Jättebra kontrast och placering av motivet. Bra fart och bilden är intressant.
Dock synd på den lilla rörelseoskärpan.
Hot or not?
/ Line Kinnari
#93 ursäkta ot men måste verkligen fråga, är det Roger Rabbit? (Stampe)
Not. Hade kunnat vara en superbild, jättefint uttryck och hästen har snygg hållning. Men den känns för tajt beskuren för mig. Hade varit snyggare i liggande format. Fin ren bakgrund.
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
#110 svag Hot, trevlig bild, men känns lite tråkig och vardaglig. Kan antagligen göras mer intressant med en lite vågad redigering.
Hot or not?
/ Line Kinnari
jag är väldigt kluven till din bild men väljer att säga hot efter som du fångat "färgen" i hästen bra. Du har en snygg profil vinkel samt en uppmärksam häst. jag skulle välja en lite lägre vinkel för att få en rakare linje med ryggen.
Jag väljer nu att släppa min första bild här i tråden. får se vad ni säger.
// Mathias Eriksson Event-bilder.se
#115 Hot & Not, Jag gillar konceptet även om det känns som att du är lite fel på alla punkter.
Steget är "fel" och ganska tråkigt. Vinkeln känns något för hög och jag skulle vilja ha ekipaget antingen mer parallelt med kameran eller vinklat mer bort från kameran, nu blev bara rumpan stor och ögonen dras dit ist för framdelen.
Färgvalet känner inte heller rätt, antingen skulle jag vilja se den i färg med en varm sommarskvälls ton eller med en aning mindre gul ton.
Sen skulle jag också hellre se motivet mer åt vänster så att det finns mer utrymme för dem att "ta vägen".
Men som sagt, konceptet och känslan är suvären, så om du har möjlighet att prova denna eller en liknande fotografering igen kan du nog få en super bild :D
Hot or not?
/ Line Kinnari
HOT: Som vanligt en väldigt fin bild från dig, bra beskuren, fin färg och redigering och fin bokeh. Din stil och man ser att det är du som har tagit bilden. Personligen tycker jag att den är lite mörk runt ögat och kanske en aningen tråkig för att komma från dig :)
mvh Essberg
Essberg.blogg.se
Not, tyvärr ser hästens uttryck tråkigt ut men annars är bilden bra ochk kvaliten också:)
Med vänliga hälsningar, Emmy Persson
www.emmiepersson.se ~ En del av mitt liv med..
-Kärleken Christian Hansen<3-Hästarna Mizabella&Mysan-Hundarna Voli&Kimberly-Katterna Zlatan&Sandy-Marsvinet JamJam-Kaninen Milli-Sköldpaddan Torlek-Mediala förmågor-Mode-Hoppning&Dressyr-Trickträning-Klickersträning-ADHD- Blekinges största blogg - ALLTID NÅGOT FÖR ALLA! Välkommen in och bli en av mina läsare!
Not, tyvärr ser hästens uttryck tråkigt ut men annars är bilden bra ochk kvaliten också:)
Med vänliga hälsningar, Emmy Persson
www.emmiepersson.se ~ En del av mitt liv med..
-Kärleken Christian Hansen<3-Hästarna Mizabella&Mysan-Hundarna Voli&Kimberly-Katterna Zlatan&Sandy-Marsvinet JamJam-Kaninen Milli-Sköldpaddan Torlek-Mediala förmågor-Mode-Hoppning&Dressyr-Trickträning-Klickersträning-ADHD- Blekinges största blogg - ALLTID NÅGOT FÖR ALLA! Välkommen in och bli en av mina läsare!
Hm, svårt men får nog bli en HOT
Maffig, älskar vinkeln, bra skärpa men jag tycker den är lite tajt, hade gärna velat ha lite mer luft både framför och bakom hästen, försökt ljusa upp skuggorna lite mer och bilden är väldigt blå.
mvh Essberg
Essberg.blogg.se
HOT!
Et utrolig lekkert bilde! Fine, riktige farger. God skarphet og komposisjon. Liker at ekvipasjen kommer godt fram i en gyllen, varm fargetone og at bakgrunnen i grønt er rolig og veldig riktig i dette bildet. Hestens farge er rødaktig, og da dette er komplimentærfargen til grønt blir dette veldig riktig! :) BRA jobba!
Hot/Not?
HOT!
Bra knipset i rett "moment"! Føler styrken til hesten og at det straks blir høg fart på ekvipasjen.Liker også fargene. Både den lillaaktige bakgrunnsfargen, og at det hvite på hesten kommer fram. Skulle jeg bemerket noe hadde det vært et ønske om at horisontlinjen var rett, og at hesten ikke var i sentrumet på bildet. Skulle hatt mer luft forran hesten, fremfor mye luft på begge kanter. Bra jobba! :)
Hot/Not?
#128 Not. Bilden är väldigt tråkig. Ingen kontakt med motivet eftersom de är bortvända. Sedan känns bilden lite blek ut också.
Hot or Not?
/ Line Kinnari
Not
En relativt bra bild, men den känns lite alldaglig. Jag tror att den skulle vara bättre om bara den vita hästen fanns med och att den då var klippt så att huvudet är mer åt vänster och inte helt centrerat. Mer skärpa på huvudet skulle också vara bra. På den här nivån går det lätt att fixa i photoshop.
Hot or Not?
Mvh
Rebecca Frödén
#132 ahah som om jag ska säga nått ? XD
Not
Känns för överarbetad för min del, ljuset är för hårt och tonerna för skarpa. Känns även som om det är en bild som blivit hårt beskuren, då hästen är grynig och bilden är ansträngd rent kvalitetsmässigt. Kompositionen och idén gillar jag.
Hot or Not?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Svårt… det får bli HOT.. Jag hade velat se mer skärpa fokuserat på hästens öga, som det är nu dras ögat till mulen. Jag älskar hästens profil, kompositionen och den "porträtt-rena" känsla den ger. Hästens man ser lite knasig ut också, bilden ligger nog i gränsen till att kännas väldigt överarbetad. MEN, det är ju egen stil och hur eller hur så gillar jag bilden :)
Hot or Not?
Börjar bli lite långt här. Jag skriver nästa i en ny tråd :)!
Mvh
Rebecca Frödén