Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 311 ggr
Cavello
0

Kritik på redigerad hoppbild!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill gärna ha kritik på följande hoppbild speciellt på redigeringen. På den redigerade bilden har jag tagit bort gulsticket, skärpt upp med Unsharp Masc, klonat bort en funktionär och hinder samt gjort mer kontraster och beskärt en aning. Vad tycker ni?

Först ut: Orginalet

Cavello
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sedan har vi den redigerade bilden :)

neonrosa
0

Jag tycker det är synd att du tagit bort det gula ljuset från bilden, nu blir färgerna lite tråkiga. Resten av redigeringen är  bra gjord.

Lininaa
0

Redigeringen är bra gjord, men det syns att det stått en människa där vid hästens svans, inte minst för att hennes fötter finns kvar i bilden.

Anna
0

En klar förbättring, men du glömde hennes fötter vid hästens bakben. Sedan hade du kunnat lämna kvar lite av det gulaktiga ljuset, precis som neonrosa sa i #2. Nu blir den lite tråkig i jämförelse. Men annars bra klonat!

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

FeliciaS
0

Bra redigering! Jag är då inte bra på att klona bort saker så för mig är det jättebra gjort :) Men du har dock glömt fötterna på funktionären! =P Ljuset kunde vara bättre, klarare som i bild #0 ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Marija
0

Jag tycker att den redigerade blev bra. Att du tog bort det gula ljuset tycker jag blev bra. Sen kunde du klonat bort funktionären lite nogrannare.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Kristiansson
0

Jag tycker ocskå att du kunde ha klonat dit själva svarta stocken, när du klonade bort människan glömde du att stocken ska firtsätta under svansen på hästen