Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 2885 ggr
SofiaGenne
0

Connemara Riks

Var iväg den 3:dje & den 4:de på Connemara Riks. Fick ett flertal fina bilder, både i Dressyrklasser, ridklasser & hoppklasser, mm.

Visar några bilder, som ni gärna får kommentera!
/Vänligen, Sofia

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

SofiaGenne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Underbart vacker gulbrun connemaravalack, som jag ville ha X) Liknar ju min lilla Candy (a) Frågade, men hon ville inte sälja :P

MVH

SofiaGenne
0

Den fina gulbruna ponnyn, närbild.

MVH

SofiaGenne
0

Vacker ponny.

MVH

AnnaJohansson
0

Shit vad lik Candy :D

SofiaGenne
0

Fint ekipgage

MVH

SofiaGenne
0

Vacker häst

MVH

SofiaGenne
0

Vacker häst med rosett

MVH

RADiOACTiVPiG
0

Riktigt fina bilder :) gilalde 6 och 7 skarpt x)

SofiaGenne
0

#4; Jo, visst är den :o? X)
#8; Tack så mkt :)

MVH

divansson
0

Jättefina, jag gillar iaf ljuset, fint till i stegen.. Jättefina :) Färgerna vart bra, gillar den första hästen mest ;) Så fiin

Marija
0

Den var verkligen lik Candy .. Innan jag läst det du skrivit om bilden trodde jag att det va Candy men sen såg jag din logga x)

Väldigt fina bilder gillar #1 och #6 bäst !

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Pedro
0

#2 Är min favoritbild av dessa :)

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

FeliciaS
0

Fina bilder! Jag som skulle åkt dit men… ja, varför det nu inte blev så? =P Tycker du har beskurit lite väääl tajt på samtliga bilder! ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

SofiaGenne
0

#10; Tack så mycket! Jo, jag gillar också den ^^
#11; Jo, kanonlik o.O Bara lite grövre så ;P
#12; Okey. Jag gillar också den väldigt mycket!
#13; Tack så mycket! Haha okey :P  Okej, jag gillar att komma nära själva motivet, men men, alla tycker olika =)

MVH

Anna
0

Tycker du har lyckats bra. Rätt del av steget och trevliga bilder i allmänhet!

Två saker som stör mig ganska rejält dock - du har klippt bort ryttaren på bild #1. Förstår inte riktigt varför. Ryttaren är ju en lika stor del av ridning som hästen.

Och sedan behöver du jobba mer på dina beskärningar/kompositioner. Ha luft åt det håll hästen rör sig. På samtliga bilder här känns ekipagen välidgt "ihopträngda" eftersom du har beskurit väldigt tajt.

Lite exempel:
#1 Här skulle du haft mer luft åt höger samt mycket mer förgrund i bilden. (och glöm inte ryttaren nästa gång!)
#3 Lite mer förgrund och lite mer luft åt höger.
#5 Känns lite sned. Mer luft åt vänster! Ge hästen plats att "springa in i". 

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

SofiaGenne
0

#15; Tack för kommentarerna. Själv tycker jag att beskärningarna är de rätta, jag gillar dessa, men men.

Jo, självklart ska man ha ryttaren med, men det gör ju ingenting om man tar utan ryttaren också, både för tränings och för nöjets skull. Jag har ryttaren med en väldigt många bilder, dock gillade jag denna bild på just hästen, och ville framhäva DEN mer, än ryttaren. Skärningen tycker jag är helt okey, så länge man inte skär ojämt, utan att det på alla håll är jämt.. Vet inte om du fattade vad jag menade X) Bild 5 håller jag med dig om, jag tänkte även det när jag minskade den. Men skule jag haft mer "luft framför" så skulle jag behövt minskat ännu mer, då skulle den bli så pluttig :P Så, nu har jag skrivit det JAG tyckte (: Bra att få andras idéer o synpunkter, tack ni andra också :)

/Vänligen, Sofia

MVH