Första intryck hemsida.
Hej,
Jag håller på och fixar om min hemsida lite. Jag är varken nöjd eller missnöjd och undrar därför om ert första intryck på min hemsida? Bra/dåligt? Kan något bli bättre?
Tack!!
Fin!:) Stilrent och snyggt +1 till dig:)
Hälsningar från mig, ponnyn och kaninerna :)
Som en blogg är designen bra, men som en seriös hemsida där du eventuellt vill sälja bilder så känns den alldeles för girly. Jag tror att det är alla hjärtan, rubriken och det rosa. För min del blir det för mkt. :)
Lätt och snygg och tydlig med bra info men som #2 säger så lite för "girly"
Förstasidan är tungladdad med för stora tumnaglar, sen hatar jag personligen picasaalbumen. Tunga, mycket reklman, svårt att söka och skitfula ;-)
Och sen är du alldeles för billig ;-)
Stilrent och snyggt men lite för "tjejig" med hjärtan med rosa text. Om du verkligen vill sälja bilder så kanske du borde ändra lite med färger och så. Men annars var det stilrent & snyggt! :)
#3, har du ett bättre tips än picasa när man ska ladda upp 1000 bilder från en dag så får du gärna säga till :)
#5 eftersom du redan har någon form av server/webhotell och kör wad jag kan se wordpress på det med ett Slider responsive theme så skulle jag rekommendera dig Gallery3 med lite modd för att få in logga och liknande.
mycket bekvämt och du hålelr alla bilderna hos dig istället för att släppa dem till en server du inte har kontroll över som faktiskt picassa är.
våran bildbank ( http://bildbank.event-bilder.se/ ) är inte så snygg som den borde men högst funktionabel och väldigt lätt för kunderna att hitta i.
// Mathias Eriksson Event-bilder.se
#6 Kollade lite snabbt, men med ett sådant plugin behöver jag väl ha alla bilder på min egna server?
#6 Och hur fungerar det med att "stämpla" alla 1000 bilder med samma logga?
stämpla får du göra själv. och ja du behöver ha alla bilderna på din egen server.
jag skulle inte släppa bilder til lnågon annans server kan jag säga.
bildstölder och sånt är redan tillräckligt mycket.
det är inte ett plugin till wp det är ett helt eget system.
Bilder som ligger på picasa är dock "skräp" bilder. Det är låg upplösning och en stor ful logga över hela bilden, så om de bilderna ligger på en annan server stör mig inte speciellt mycket. Bildstölder förekommer tyvärr iaf, var bilderna än ligger.
Det jag gillar med picasa är enkelheten med att hantera bilderna, bland annat med att märka alla bilder med samma logga i ett klick :)
Okej, vad är det för system? Har du någon länk?
För jag har sett att det finns flertalet plugin till wp också.
Jag laddar utan problem upp över 2000 bilder i ett svep till vår webshop som är baserad på WP, men helt specialbyggd för att sälja bilder i och inget plug-in. De märks automatiskt med en text liknande den som Equipe har på sin. Vi hostar på egen server, och har nu ca 30.000 bilder i arkivet om jag inte minns fel.
#11 å vad kostar ett sån specialbyggd hemsida :)
Ca 75.000 inkl. moms. 🤑
tro mig att bilderna är loggo märkta och små gör inte så stor skillnad.
lättast att skydda sig för den stora massan är att lägga in högerkick skydd och då gör det iaf lite svårare. jag vet att man kan gå runt det och jag går runt väldigt många (konsult inom bland annat it-säkerhet)
One click märkning går ju att göra i många program innan du laddar upp bilderna också.
Gallery 3 hör till http://galleryproject.org/
Går att läsa massor om det och lära sig hur an installerar det.
Visst finns det WP plugins men jag har inte hittat något som sköter det jag vill göra riktigt bra och samtidigt laddar upp filer i batch och gör det snabbt.