Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 486 ggr
Akerberg
0

Vad tycker ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vore kul med synpunkter på några bilder!

Nr 1

Akerberg
0

Nr 2

Akerberg
0

nr 3

Akerberg
0

nr 4

(tagen med en gammal kompaktkamera)

Akerberg
0

nr 5

Akerberg
0

nr 6

Akerberg
0

nr 7

Det var sista, blev några fler än jag tänkt mig.. =S

Marija
0

Bild nr 1: Vilken härlig bild. Kul också att hästen räcker ut tungan och har ett sådant allmänt surt uttryck. Sött med snön på mulen också. Fin bakgrund och söt häst. Bra jobbat.

Bild nr 2: Fin bild även denna. Skulle velat se hela mulen dock. Annars en fin bild. Fin bakgrund som inte drar för mycket uppmärksamhet. Snyggt!

Bild nr 3: Fint. Skulle velat ha lite mer luft ovanför hästen. Och på vänster sida skulle jag velat se lite mera hals. Båda öronen framåt skulle varit bra också. Stör mej också på den vita stången som går rakt igenom hästen. Annars är det en vacker bild!

Bild nr 4: Sött föl. Skulle dock bara velat se huvudet och halsen. Fint med dom lila blommorna i bakgrunden. Det vita staketet stör dock lite. Annars är det en jätte fin bild!

Bild nr 5: Fin bild och fin häst. Lite halvdaskig skärpa (?). Att manen 'blåser' eller vad man ska säga, gör att man får en känsla av att hästen rör sej och det är bra. Bra jobbat.

Bild nr 6: Snyggt. Dock tycker jag att handen stör, går ju att klona bort. Tyglarna tyker jag stör lite också, kanske hade det blivit snyggare utan. Inget man kanske kan göra något åt i efterhand (möjligtvis klona om man så vill). Snygg häst. Bra jobbat!

Bild nr 7: Först och främst, vilken otroligt söt ponny! Stör mej på det där vita i hästens man. Vad det  nu är. Även här tycker jag att hästen bara skulle haft träns på sej, inga tyglar/grimskaft. Bra jobbat!

Nu ska jag inte tjata mera :D

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Anna
0

#0 Charmig. Det största problemet är att den är sned, räta upp den så tror jag den ser ännu bättre ut. Snygg grimma, Wilda har en likadan. ;)
#1 Intressant vinkel som fungerar bra i det här sammanhanget. Bra uttryck. Känns som om du klonat bort någonting i bakgrunden?
#2 Härlig, hade velat se mer luft över (vilket också hade inkluderat hela manen), samt mer luft under (vill se lite mer av halsen).
#3 Uttrycket från fölet och färgerna är bra, dock fungerar inte beskärningen för mig. Hade velat se antingen hela fölet eller bara huvudet.
#4 Tror den hade passat bättre i liggande format då man skulle fått se mer av halsen.
#5 Den här gillar jag, hade dock velat se lite mer av halsen och lite mindre luft till vänster. Jag hade också klonat bort handen, vilket är lätt gjort.
#6 Uttrycket känns inte helt bra, hästen ser inte alert ut. Hade beskurit bort lite i vänsterkant och lite i överkant på den här bilden.

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Akerberg
0

*Bow* för all konstruktiv kritik!

Här kommer bild #4 (nr 5) beskuren på ett annat sätt

Akerberg
0

#3 (nr4)

Akerberg
0

#0 (nr1)

Akerberg
0

#5 (nr 6)

Blev det bättre med de nya versionerna?

Anna
0

De nya verisonerna var bättre!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

neonrosa
0

Ja, de nya versionerna var mkt bättre beskärda

Akerberg
0

#14 Beskurna ;)

neonrosa
0

#15 Oskyldig

Akerberg
0

Jag tycker #4 (nr 5) är bäst som den var först, men de andra blev bättre efter redigering. Möjligtvis lite lite luft framför Castleside JJ

Marija
0

Dom nya versionerna var bättre.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Osterang
0

#17 Jg håller med, #4 var bättre som den var först, selen störde lite.. Men de andra blev väldigt mycket bättre!

ElinSvensson
0

bättre ;) fina bilder, gillar färgerna, :)

Amazing
0

Hej!

Bild nummer 1 var ju bara för härlig, tycker att det är så kul när man kan fånga dessa roliga ögonblick ;)