Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 393 ggr
EllinoreBoy
0

NIKON D40

Jag har funderat lite på att köpa en Nikon D40, ni som har dom vad tycker ni om dom? För- och nackdelar?

Mvh Ellinore

Emelie-G
0

Jag tycker att det är en väldigt bra kamera för mig som nybörjare, har lärt mig otroligt mycket sen jag köpte den. Sen så är problemet med D40n att den saknar autofokusmotor vilket innebär att objektivet måste ha det för att autofokusen ska fungera. Detta gör att objektivutbudet är ganska så begränsat.

Jag vet inte om du har gjort det, men kolla och känn gärna på Nikon D50 (tillverkas inte mer, säljs inte på alla stället) och D70/D70s innan du bestämmer dig :)

Anna
0

Kan även passa på att säga - använd gärna sökfunktionen! Det finns mängder av trådar om just D40:n. Kolla alltid andra trådar innan du skapar en egen, du kanske får dina svar i en anna tråd?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

EllinoreBoy
0

1# tack för svar! men om man köper en kamera och ett medföljande objektiv (Nikkor 18-55 mm f/3,5-5,6G) så finns det autofokus på den eller?

Mvh Ellinore

Emelie-G
0

Jajjamen, det gör det. Nikon betecknar sina objektiv med motor med AF-S och Sigma sina med HSM, kan vara bra att veta för framtida objektivköp ;)

EllinoreBoy
0

1# jo har tänkt på D50 med, men finns det en chans att det finns några exempar i de vanliga elektronik butikerna?

Emelie-G
0

Nja, det är tveksamt tror jag.

SofiaGenne
0

Det tror jag att det finns :o  på några ställen!

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Dobben
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en nikon D40, ville egentligen ha en D50, men hittade den ingenstans, så det blev en D40 x) Jag är rätt nöjd med min D40, och den lilla del som inte är nöjd tror jag är för att jag inte lärt mig den riktigt än 8) Jag gillar att den är så lätt att använda, med bra förklaringar för alla funktioner. (vet inte hur andra kameror är, men gämnfört med min gamla x)) Skickar med en exempelbild x) (den enda hästbild jag hittade xP)

Pedro
0

Har också funderat på en Nikon D40, och så fort jag får låna pengar av mina föräldrar blir det av :)

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

ElinSa
0

Jag skulle ha valt Nikon D50. Annars skulle jag tro att dom är ganska lika om man bortser från att d40n saknar motor.

Såg att på cyberphoto finns det D50 + 18-135/3,5-5,6 för 6990:-

EllinoreBoy
0

#10 Ahh, jag skulle nästan oxå vilja ha D50,n :P men vi får se!

neonrosa
0

Kommer det komma nya system- och kompaktkameror under hösten? Någon som vet?