Vad tycks?

Bild 1 En mysig bild. Men jag tycker att hästen bakom förstör. Vill också ha bort det lilla gröna grässtråt i hästens mun. Men jag tycker att det var bra skärpa och en ren och fin bakgrund.
Bild 2 Oj vilken fin häst! Hästen har ett uppmärksamt uttryck vilket gillas, synd att man inte ser ögonen. Om du hade hukat dig ner lite mer i hästens mul/ögon höjd hade nog propositionerna blivit lite bättre, just nu tycker jag att huvudet känns lite stort. Hästarna i bakgrunden och staketet tycker jag att du ska klona bort. Synd på kvalitén, bilden var lite suddig. Annars en fin och sommrig bakgrund! Härlig sommarbild!
Bild 3 Fin häst, och som på dom andra bilderna, en ren och fin bakgrund. Dock känns bilden avkapad tycker jag, om du hade ställt dig lite mer snettframifrån/helt från sidan hade bilden nog blivit bättre. Fina men lite matta färger.
Bild 4 Den här bilden sticker ut bland dom andra, bakgrunden är inte lika ren utan rörig med hus och en annan häst. Jag gillar inte den vinkeln som hästen har sitt huvud i heller, då man inte ser ögat särskilt bra och hästen vänder sig bort från fotografen och alltså inte har uppmärksamheten vänd dit åt. Kanske är det där med vinkel en smaksak, men det är vad jag tycker i alla fall.
I helhet, mysiga bilder med fin bakgrund.
#4 Fin häst. Ser ut som du har dragit upp kontrasterna en aning? Grattis till rosetten ;)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Fina bilder, men jag tycker du har beskurit dem lite knepigt. JAG tycker iaf inte att bilder ska vara fyrkantiga, utan ha en tydlig långsida och en tydlig kortsida.
Nr 1 Känns lite platt och trist, hästen bakom stör
Nr 2 Jättefin häst!! Men synd på staketet i förgrunden och hästarna i bakgrunden. Fina färger!
Nr 3 Platt och trist… Gillar inte hur du beskurit den
Nr 4 Hade blivit bättre om du varit på en lägre nivå, nu är den tagen lite ovanifrån, en vinkel som inte riktigt klär små hästar… Rörig bakgrund.
Jag har oxå en sån kamerna och jag blir tokig på den för bilderna blir så "mjuka". Men jag tycker du har lyckats bra med dina foton!
#1 är nog min favorit, men synd på staketet som fler har sagt :/

Tack för alla kommentarer, både kritiska och possitiva ;) Jag vill bara bli bättre på fotografering! Skärpan på #4 blev annorlunda och sämre när jag laddade upp bilden här..
#2 visar en riktigt känd hingst, han ville mer än gärna visa upp sig ;)
Röran på bild #3 beror på att hästen står i en fålla med över 30 hästar i mitt på en gård, men jag gillar bilden ändå, det är något med ljuset ;)