Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 07-tips-och-teknik
Läst 1036 ggr
Colt
0

Min finaste bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är den finaste bilden jag har tagit! :) vad tycker ni?
Den är tagen med en vanlig panasonic lumix kamera.

j114
0

Hyffsad skärpa, och fina färger! Aldeles för långt skärpedjup och för rörig bakgrund. Det ser ut som att hästen stirrar inn i plankan, villket jag tycker stör väldigt mycket! Även skuggan från hästens huvud stör. Annars en mycket söt häst!

Jaqueline

Equipage
0

Säger som jaqueline, + att det ser väldigt konstigt ut precis till vänster om stolpen? Har du gjort någonting där?

/LinDA

Haffi
0

# 0

Djur är svårt att fota och oftast måste man "skuta"  snabbt. Inte alla ställer upp för fotografen lika  välvilligt som dom två här.

Om ditt foto . Jag antar att hästen nyligen har varit till "frissan" och rakat av sej päls. och då kann det ju bli lite konstigt.

om du har en automatiskt kamera så är det ju inte mycket man får gjord med det täkniska, endast med kompositionen.

Som bilden är nu så får du på nåt vis två motiv, hästen och stolpen. Kanske det varit en ide at skära bort stolpen, den stör mycket. Har du haft tid när du fotade så kanske det varit bätre om du stälde dej 3-4m    åt vänster.   Skuggan skulle då blitt längre bak på hästen, och du haft möjlighet så försökt sudda ut skuggan.

Det är lättare att vara klok efteråt, men kanske det varit bätre om du vände på kamran när du fotade och på det viset blitt av med stolpen. 

Absolut en sötnos at fota

neonrosa
0

#3 Synd att bilden var så liten. Dock väldigt oskarp, hittar ingen skärpa alls.

SaraPersson
0

Jag tycker den är jättesöt :)

sezierra
0

Fin om man bortser från stolpen… Hästen är ursöt men bilden känns lite konstig med stolpen. Kanske skulle bli ännu snyggare om du tar bort stolpen och lika mycket på andra sidan bilden (så att hästens huvud förtfarande är i centrum). Då tror jag bilden skulle bli utmärkt.

Men den fin ändå :)

EllinoreBoy
0

#0, Linnea, den finaste bilden på Colt är när han var i Nederby, den är väldigt vacker, lägg upp den!!

neonrosa
0

Tog mig friheten och beskärde samt suddade bakgrunden lite. Tyckte den blev bättre rättuppstående.

Colt
0

#8 Tack! :) Den blev fin!  Menar du den här Ellinore.

EllinoreBoy
0

9# Ja, den är med fin, men det var en huvudbild, samma dag annars:P

Teja-Bea
0

#9 Hon kanske menar den bilden där jag klonade bort grimman?

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Colt
0

Här är den! =) Kloning gjord av Bea ^^

EllinoreBoy
0

#12 är det den :P ? jag menar den du har på väggen i ditt rum!!:P

Berglund
0

#12 Tog mig friheten att redigera bilden lite :)

Ökade kontrasterna, ökade skärpan och la på lens blur

Colt
0

#14 Den blev ju kanonfin! :)

EllinoreBoy
0

#14 väldigt fin!

Berglund
0

#15 #16 Tack :)

Majsbecka
0

Vill visa men de kommer bara upp
Server Error in '/' Application.

När jag ska ladda upp den :/

Marija
0

#0 Bilden är jätte fin. Håller med Jaqueline om att det ser ut som att hästen stirrar in i plankan. Annars fint.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus