Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 379 ggr
RubHel
0

Kritik på Astra-bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min flicka fick stå modell idag. Tanken var att jag skulle fota henne medan hon travade runt på ridbanan, men så fort jag stannade för att ta kort efter att ha fått igång henne så stanande hon också :P Hon ville nog att jag skulle motionera tillsammans med henne.
Istället blev det några, enligt mig, fina porträttbilder. Så här bra har hon aldrig poserat ;)

Som sagt så är jag nöjd, men vad tycker ni?

Bild 1: Den här tycker jag om. Obeskuren, tycker om den som den är men har ändå lite lust att skära i den men vet inte riktigt hur och hur mycket osv.

RubHel
0

Bild 2: Här har vi en äkta poserardam :) Min favoritbild.

RubHel
0

Bild 3: Nästan samma pose men med annan bakgrund och lite sämre bild.

RubHel
0

Bild 4: "Mamma, vad gör du där nere?"

RubHel
0

Bild 5: Astra säger "Guud asså jag är ju bara för läcker, kolla bara min vackra flygande man" xD Här travar hon faktiskt :P

RubHel
0

Bild 6: Okej, det här är inte Astra. Men bad att få fota Oden och här är nog min favoritbild på honom :)

Linus_sotis
0

jätte fina bilder tycker jag

Anna
0

#0 Den gillar jag, beskärningen fungerar.

#1 Väldigt härligt uttryck och färgerna tycker jag om. Bilden förstörs tyvärr för min del när du klippt av benen sådär. Ha antingen med hela hästen med ben och allt, eller bara huvudet.

#2 Inte lika bra som #1 tycker jag.

#3 Härlig! Jag hade beskurit bort lite i överkant dock.

#4 Oj vad vacker hon är. Felfri bild förutom en sak som stör mig lite, att hennes mule försvinner lite in i staket-stolpen. Jag skulle klona bort den, det är inte så svårt.

#5 Tekniskt är den ju bra med skärpa och skärpedjup. Men nej, jag gillar den inte. Vinkeln känns konstig, han ser opropertiornerlig ut, samt att grimman sitter snett stör mig också.

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Marija
0

Bild 1: Vackert. Jag kan inte bestämma mej om skuggan stör eller om det bara är bra att den är där. Gudomligt vacker häst.

Bild 2: Fint. Stör mej lite på skuggan på hästens hals. Synd att du kapade benen. Bra gjort.

Bild 3: Även här kapade du benen vilket jag tycker är synd. Lite mer luft på vänster sida dock. Bra bakgrund. Mysigt med en sådan himmel. Snyggt.

Bild 4: Denna bild faller mej mest i smaken. Underbart uttryck och vacker bakgrund. Härligt.

Bild 5: Underbart. När manen fladdrar sådär snyggt förstärks 'hästen-travar'-känslan ;) Fin bakgrund. Härligt!

Bild 6: Som Attlid säger; bra bild tekniskt. Stör mej på skuggan på bogen och att grimman sitter snett.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

divansson
0

Tycker om allihop, de enda jag stör mig på på sista bilden är att grimman sitter snett.. ananrs gillar jag den iaf.. Tycker nog mest om de där Astra springer :) Jättefin!

Pedro
0

Bild 1 Jag tycker du gjort rätt som inte beskurit bilden, jag tycker den blev jättfin.

Bild 2 Håller med dig om att denna bild var jättefin, mer kan jag inte säga.

Bild 3 Denna bild blev inte alls lika bra, men den blev ganska fin ändå.

Bild 4 Vilket fint porträtt :) Fast jag tyckte bilden blev lite lite mörk.

Bild 5 Det ser faktist ut som hon säger så :P Fint namn på en bra bild.

Bild 6 Synd att grimman är så spänd så att den har "tryckts upp" över mulen. Du kanske kunde beskurit lite mer på vänster sida.

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

Lininaa
0

Bild 1 är nog min favorit, men om inte staketet hade varit i vägen på bild 5 så hade det nog varit den. Måste bara tillägga att Astra är himla fin (':