Objektiv
Jag tittade på objektiv och hittade dessa 2 (den & denna) med samma bländare, inte så mkt skillnad i zoom men priset var en väldig skillnad undrar om någon vet varför?
mvh/ Moa - www.mwfotografier.se
Det beror helt enkelt på att Sigma presterar bättre kvalitét mässigt och dessutom är den utrustad med Hyper Sonic Motor, vilket innebär att den fokuserar tyst. Därav pris skillanden.
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo
okej, men vilken skulle vara bäst att slå till på då, bryr mig inte riktigt om den fokuserar tyst eller ej
Helt klart Sigmas. Som sagt presterar den bättre, snabbare AF och tyst fokusering (trots att det inte är det viktigaste för dig). Ger dessutom bättre bildkvalitet, samt är den bättre byggd och tål mer.
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo
okej :P
Någonting att uppmärksamma är att Cosina objektivet har ett bländaromfång på 2,8-4,0 medan Sigman har en bländare på 2,8 genom hela zoomomfånget. Alltså är de inte likvärdiga vad gäller bländaren och jag tror det är mestadels därför priset skiljer sig.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Objektiv tillhör väl fotografering och är väl inte så off topic? ;)
Hller med #5 jag skulle ha valt det dyrare men även det billigare har ju rätt bra bländare måste jag säga. Kan dock inte mycket om de märkena.