Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 280 ggr
Dunfjun
0

Bra nybörjarsystemkamera?

Jag har haft kompaktkamera i snart 2 år nu, men är nyfiken på att uttöka mina kunskaper. Funderar alltså på en systemkamera! Försöker ta reda på så mkt som möjligt, men det är svårt, för jag har ingen jag känner (IRL) som kan särskilt mkt om kameror …

Var får man info? (förutom här, då ^^) och vilken kamera är bra nybörjarsystemkamera? Har hört Nikon D40?

/ Tacksam för svar

Dobben
0

nikon d40 har jag, och jag tycker den är en väldigt bra nybörjar kamera. (min första system oxå x)) Om det är nån inställning man inte vet vad det är trycker man på frågetecknet så förklarar kameran x) Kan mycket fler inställningar på den, än min gamla vanliga "lätta" kamera x) Det dåliga med den är väl att den inte har nån autofokus motor, så man måste köpa objektiv med autofokus motor om man vill ha autofokus x)

Katter3
0

Jag har en Nikon D50 som är en bra nybörjarkamera, fina bilder tar den också. :)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Emelie-G
0

Håller med #1 om d40n, dock är d50/d70/d70s och alla andra i den prisklassen enkla om man har pluggat manualen ;)

Dunfjun
0

Tack så mycket för alla svaren! :D

Pedro
0

Canon EOS 400D och Canon EOS 350D har jag hört är också fina nybörjarkameror. Ska köpa en Eos 400D själv som min första systemkamera.

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

Jojaton
0

Jag har en Canon eos 400D, trivs bra med den, men min drömkamera (Nikon D80) tycker jag är kärlek rätt igenom! Ska köpa en D80 och sälja 400D:n, så.. :P

Johanna - Instagram