Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 05-kritik-närbilder
Läst 887 ggr
Loviisaa
8

Kritik - trav närbild (n)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog denna bilden förra måndagen när jag var på Mantorp och skulle se min sköthäst springa sitt första lopp. Passade såklart på att ta med kameran och fota. Första gången jag fotar trav. Denna bilden fastnade jag lite för. Tog bilden när kusken värmde upp, testade att följa med med kameran och ta "ansikts bild" i farten. Tyckte faktiskt jag lyckades helt ok.

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

Loviisaa
0

Ingen kritik?:)

Besök gärna min blogg! 

Loviisaa
0

Ingen? ;))

Besök gärna min blogg! 

Loviisaa
0

Då antar jag väl att bilden är perfekt. :p

Besök gärna min blogg! 

Anna
0

Det är absolut ingen dålig bild, dock är den lite liten så något svårbedömd. Jag tycker du fångat ett fint uttryck och den gör sig bra i svartvitt, om jag varit du hade jag nog dragit lite i ljus- och kontrast för att liva upp den lite, hästen är något mörk. Bakgrunden lutar till höger vilket är distraherande. Svårt att bedöma när bilden är så pass lågupplöst men tycker den ser lite oskarp ut, som om du inte riktigt satt fokusen rätt. Vinkeln och kompositionen ser jag inga problem med.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Loviisaa
0

#4 tack! När jag tog bilden började der redan mörkna. Men ska testa som du sa.

Besök gärna min blogg! 

Loviisaa
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ljusat upp den lite och lagt på kontrast även rätat upp. Tycker dock den blev brusig..eller så inbillar jag mig.

Besök gärna min blogg! 

Mari
0

Den lutande bakgrunden tycker jag hjälper till att få mer liv i bilden, nu när den är upprätad så könns den genast lugnare och inte lika intressant, gillar uppljusningen du har gjort men som du säger så verkar den mera brusig än tidigare och jag tycker jag saknar skärpan lite

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se