Kritik - Porträtt (L)
För några dagar sen så ville en tjej i stallet att jag skulle fota hennes 3 åring, riktigt fin måste ja säga att han är. ;) Haha inte så himla lätt att få han intresserad vi fick vifta och skutta. inte direkt lättskrämd heller. Men vi lyckades få några kort..
Och det blev massa bra kort, är faktiskt väldigt nöjd, jag är inte direkt duktig. Har precis börjat fota, så ja kan inte kameran än.
Så därför vill ja ha lätt kritik, vad jag bör tänka på nästa gång osv. Jag har inte redigerat speciellt mycket, bara kontrast och färg. Ville testa ha ram på. Något nytt. :)
Besök gärna min blogg!
Här är orginal bilden. Klonade bort grimskaftet kom ja på. ;)
Besök gärna min blogg!
Superfint!
xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se
#4 Tack! =)
Besök gärna min blogg!
Ingen? :)
Besök gärna min blogg!
Hei :) Jeg synes du er inne på noe veldig, veldig bra og spennende! Portrett av fux hest med svart bakgrunn er også lekkert!
Positivt:
Fin kontrast mellom hestens farge og bakgrunnen. Lys/mørk kontrast. Dere har også forberedt hesten bra til shooten; velstelt og oljet(?) mule/rundt øyne og dere har fått ørene dens fram på alle bildene.
Hvis jeg skal peke på noe på f.eks. bilde nr. 1, så er det at jeg synes bildet er tatt fra en litt feil vinkel. Hesten ser veldig lang ut i "maska". I tillegg ser ikke halsen eller resten noe godt proposjonert ut. Jeg ville også hatt litt mer luft på høyre siden og ikke hatt så mye luft over motivet.
Synes nr. 2 var veldig lekkert! Hadde blitt glad for et slikt hodeportrett av hesten min. Synes dog det er litt "tett" beskjært, og at hesten skulle vært mer til høyre i bildet. Det er finere hvis hesten liksom har litt luft forran seg mot dit den ser.
Det var min mening. Du må bare stå på, for du er absolutt inne på noe himla bra!! : )
// Lotte
#7 Tack! Det var underbar kritik! :)
Besök gärna min blogg!
Nån mer? =)
Besök gärna min blogg!
Hej, skitsnygga Bilder! Får jag fråga hur du fotat för att få en sådan effekt att hästen glänser sådär? Har du använt en svart fond eller hur har du gjort? Tacksam för svar :)
Välkomnar och tackar för alla era tips och råd
#10 tack så mycket! Har tagit babyolja tror ja det heter. Fungeraf jätte bra. Har använt mig av solen. Innan man går in stallet så går man in i en lada. Ställde hästen så att halva kropen va ute i solljuset och halva i skuggan. Har fått träna en hel del. ;)
Besök gärna min blogg!